Iranian Agriculture News Agency

سازمان فائو 32 نفر را در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی در هاییتی آموزش داد

سازمان فائو (FAO)، بخشی از پروژه سرمایه گذاری شده از سوی اتحادیه اروپا با عنوان "بهبود امنیت غذایی در شمال شرق" را به شکل کارگاه آموزشی در بخش کوآنامینت (Quanaminthe) برای 32 نفر از اعضای مدارس دهقانان قهرمان1(CEP) -از بخش های کوآنامینت، فورت لیبرت (Fort Liberté)، فرییِر و کاپوتیل(Férrier and Capotille) در منطقه شمال شرق هاییتی- به ویژه، در زمینه فرآوری و بازاریابی محصولات کشاورزی، برگزار کرد.

سازمان فائو 32 نفر را در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی در هاییتی آموزش داد

سازمان فائو (FAO) ، بخشی از پروژه سرمایه گذاری شده از سوی اتحادیه اروپا با عنوان "بهبود امنیت غذایی در شمال شرق" را به شکل کارگاه آموزشی در بخش کوآنامینت (Quanaminthe) برای 32 نفر از اعضای مدارس دهقانان قهرمان 1 (CEP) -از بخش های کوآنامینت، فورت لیبرت (Fort Liberté) ، فرییِر و کاپوتیل (Férrier and Capotille) در منطقه شمال شرق هاییتی- به ویژه، در زمینه فرآوری و بازاریابی محصولات کشاورزی، برگزار کرد.

به گزارش ایانا از سایت haitilibre شرکت کنندگان به کمک این آموزش می توانند روش های مختلفی برای فرآوری محصولات کشاورزی و فعالیت های بازاریابی سودمندتر پیدا کنند تا بتوانند با جهت گیری بهتر به انتخاب ارزش گذاری بهتر محصولاتشان بپردازند. مثلاً، آنها نحوه استفاده از کنجد، بادام زمینی، نارگیل، سیر و همچنین تولید محصولات به دست آمده از منهوت 2 را یاد گرفتند که در نتیجه آن مزایای جانبی فعالیت های شان افزایش می یابد و همچنین کیفیت تغذیه ای گیاه منهوت بهبود می یابد.

پائول جوونا (Paul Juvena) ، از اعضای سی ای پی، می گوید که شرکت در این کارگاه آموزشی سه روزه، به ویژه در زمینه فرآوری منهوت، بسیار رضایت بخش بوده و توانایی مدیریت و سازمان دهی آنها را تقویت کرده است. او گفت:"این آموزش به من کمک کرد تا هزینه ها و درآمدهایم را بهتر محاسبه کنم و منافع ام را افزایش دهم."

گیزل آدرین (Gisèle Adrien) ، از دیگر اعضای سی ای پی از محله کانا (Cana) ، در همین راستا گفت:"با این آموزش ما احساس بهتری برای مدیریت و بازاریابی محصولات کشاورزی فرآوری شده مان به دست آورده ایم. حالا ما قادریم که هزینه های محصولاتمان، درآمدها و همچنین منافع مان را محاسبه کنیم. ما از این دانش برای کسب منافع و انتخاب های بهتر حداکثر استفاده را می بریم."

هدف دیگر این آموزش کمک به اعضای سی ای پی برای سازمان دهی فعالیت هایشان به منظور تولید محصولات لبنی ارزشمندتر و محصولات فرآوری شده از بادام زمینی و منهوت است. شرکت کنندگان دانشی را کسب کردند که آنها را قادر می سازد بهتر مدیریت کنند و ارزش پولی نیروی کار مرتبط با مشتقات تولید و بازاریابی را در نظر بگیرند.

پانوشت:

1. Champ Ecole Paysans: Champs Schools Peanats

2. Cassava : گیاه بومی آمریکای جنوبی که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کشت می شود و سومین منبع اصلی غذاهای حاوی کربوهیدرات در این مناطق است. منهوت از غذاهای اصلی کشورهای در حال توسعه به خصوص کشورهای آفریقایی است و نیجریه بزرگترین پرورش دهنده این گیاه است. از فرآوری منهوت محصولات مختلفی به دست می آید که مهمترین آنها آرد تاپیوکا، شبیه به نشاسته است، ارزش تغذیه ای بالایی دارد و برای تهیه کیک ها و دسرها از آن استفاده می شود. از دیگر مصارف این گیاه، تهیه سوخت زیستی، داروهای ضد سرطان، استفاده از الیاف آن برای ساخت پارچه و تغذیه حیوانات است.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید