Iranian Agriculture News Agency

تولید 360 هزار تن سبزی و صیفی به همت کشاورزان ورامینی/ استحصال 10 هزار تن پشم گوسفند

فرماندار ورامین با اشاره به تولید 360 هزار تن انواع سبزی و صیفی در این شهرستان بر استفاده از فناوری های جدید به منظور بسته بندی و صادرات این محصولات تاکید کرد.

تولید 360 هزار تن سبزی و صیفی به همت کشاورزان ورامینی/ استحصال 10 هزار تن پشم گوسفند

فرماندار ورامین با اشاره به تولید 360 هزار تن انواع سبزی و صیفی در این شهرستان بر استفاده از فناوری های جدید به منظور بسته بندی و صادرات این محصولات تاکید کرد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمد رضا یوسفی گفت: کشاورازن ورامینی در طول سال این میزان سبزی وصیفی جات را تولید می کنند، محصولاتی که به علت فساد زود هنگام ، کمتر از سه روز دوام دارند .

وی افزود: نبود بازار مناسب برای این نوع محصولات کم دوام باعث شده هزینه کاشت، داشت و برداشت افزایش یابد و درعوض درآمد تولید کنندگان کاهش یابد.

فرماندار ورامین راهکار افزایش بهره وری در بخش تولید سبزی و صیفی را استفاده از فناوریهای جدید برای ماندگاری بیشتردانست و گفت: اگر سبزیجات و صیفی جات خشک شده با بسته بندی زیبا به بازار های بین المللی عرضه شوند میزان بهره وری این محصول دست کم ده برابر می شود.

یوسفی در پایان به استحصال 10 هزار تن پشم گوسفند در شهرستان اشاره کرد و گفت اگر این میزان پشم تولید شده ساماندهی شود ماهانه حداقل بین 10 تا 13 میلیارد تومان درآمد نصیب تولیدکننگان می کند.

فرماندار ورامین در بخشی از سخنانش برشناسایی نقاط ضعف و قوت تاکید کرد و گفت: در این زمینه راهکارهایی اتخاذ شده است اما برای رسیدن به اهداف مورد نظر، نیاز به همکاری همه جانبه است.

بیش از 85 هزار هکتار زمین قابل کشت در ورامین وجود دارد که به علت کم آبی کمتر از 40 هزار هکتار آن به زیر کشت می رود درگذشته از ورامین به عنوان انبار غله تهران یاد می شد و اکنون یکی از قطب های کشاورزی این استان محسوب است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید