Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی برای توسعه روستایی جامائیکا حیاتی است/جامائیکا 246 میلیون دلار برای جاده های ارتباطی در منطقه کاشت نیشکر هزینه کرده است

دانش آموزان خود را برای حضور آقای ماسانوری ناکانو ، سفیر ژاپن در جامائیکا، در طول برگزاری تور مرکز آموزش مهارت های رودخانه کروکد در کلارندون آماده کردند.

کشاورزی برای توسعه روستایی جامائیکا حیاتی است/جامائیکا 246 میلیون دلار برای جاده های ارتباطی در منطقه کاشت نیشکر هزینه کرده است

دانش آموزان خود را برای حضور آقای ماسانوری ناکانو (Masanori Nakano) ، سفیر ژاپن در جامائیکا، در طول برگزاری تور مرکز آموزش مهارت های رودخانه کروکد (Crooked River) در کلارندون (Clarendon) در آماده کردند.

به گزارش ایانا از سایت "اگریکالچر این نیوز"، سایر شرکت کنندگان در این برنامه استفانو سیلی (Stefano Cilli) ، مدیر برنامه الحاقی و نمایندگی اتحادیه اروپا در جامائیکا؛ کلین یونگ گرندیسن (Keleen Young-Grandison) ، مدیر واحد تحول شکر؛ و دُنووآن استنبری (Donovan Stanberry) ، دبیر دائمی وزارت صنایع، بازرگانی، کشاورزی و شیلات جامائیکا بودند.

دُنووآن استنبری، در سخنرانی خود در مراسم قدردانی که در مرکز آموزش مهارت های رودخانه کروکد برگزار شد اعلام کرد که کشاورزی برای توسعه روستایی حیاتی است.

او گفت که با توجه به مهاجرت مردم از مناطق روستایی به مراکز شهری، جامائیکا به تأکید دوباره بر توسعه روستایی و همچنین تأکید بر توسعه اقتصادی نیاز دارد، زیرا به ضرورت اجتماعی مردم جامعه که بی ثباتی است رسیدگی نمی شود. ما معتقدیم که کشاورزی باید یک کاتالیزور باشد و در مرکز توسعه روستایی قرار گیرد. همچنین او گفت که وزارتخانه اش مفتخر است که برای آموزش در این بخش سرمایه گذاری کند، زیرا این موضوع در پیشرفت آینده کشور تفاوت های حیاتی را ایجاد می کند.

مرکز آموزش مهارت های رودخانه کروکد، با کمک های مالی سفارت ژاپن و برنامه تحول شکر 1 (STP) وزارتخانه این کشور از سوی اتحادیه اروپا، بازسازی شده و مبلغ 7 میلیون دلار برای تهیه مواد و تجهیزاتی برای آموزش در زمینه های مختلف از جمله پرورش زنبور عسل به کار گرفته شده است.

از سال 2014، بیش از 160 نفر در ناحیه وابسته به شکر در وورثی پارک (Worthy Park) با مهارت های حرفه ای تأیید شده اند و 83 نفر در مرکز آموزش و پروش و استخدام منابع انسانی جامائیکا ثبت نام کرده اند. همچنین، 8 نفر با مجموع درآمد 8.7 میلیون دلار در مشاغلی از جمله زنبورداری، پرورش دام و مزرعه داری مزایایی را کسب کرده اند.

علاوه بر این، حدود 246 میلیون دلار برای بازسازی 260 کیلومتر از جاده های ارتباطی در منطقه کاشت نیشکر در ایالت کاترین (St. Catherine) نیز هزینه شده است.

همچنین، مبلغ 88 میلیون دلار از بودجه برنامه اس تی پی برای پروژه های اجتماعی از جمله ساخت مدارس و کتابخانه ها، برق رسانی به مناطق روستایی و همین طور به روز رسانی مراکز اجتماعی مانند کرافت هیل (Crofts Hill) ، لویداس ویل (Lluidas Vale) و نولیس (Knollis) -مناطق کشت نیشکر- هزینه شده است.

پانوشت:

1. Sugar Transformation Programme : برنامه ای که از سال 2009 در جامائیکا آغاز شده و هدف آن تحول صنعت شکر در این کشور تا سال 2020 است.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید