Iranian Agriculture News Agency

رتبه برتر خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز/ تولید یک میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات دام و طیور

خراسان رضوی با تولید بیش از ۷۳ هزار تن گوشت قرمز رتبه اول تولید این محصول را در سطح کشور کسب کرد.

رتبه برتر خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز/ تولید یک میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات دام و طیور

خراسان رضوی با تولید بیش از۷۳هزار تن گوشت قرمز رتبه اول تولید این محصول را در سطح کشور کسب کرد.

به گزارش ایانا از سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و تعدادی از مسئولین ، عصر روز۲۵مرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد افتتاح شد .

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: این استان با تولید بالغ بر یک میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات دام و طیور و با کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور، یکی از قطب‌های اصلی پرورش دام و طیور محسوب ‌می‌شود .

مجتبی مزروعی افزود: خراسان رضوی باتولید بیش از 73 هزار تن گوشت قرمزدر سال و تولید 100 هزار تن تخم مرغ رتبه اول در تولید این محصولات را در سطح کشور داراست .

وی بیان کرد: این استان با تولید 153 هزار تن گوشت مرغ و تولید حدود 950 هزار تن شیر رتبه سوم کشور، در تولید این محصولات را در سطح کشور به خود اختصاص داده است .

وی به میزان صادرات محصولات دام و طیور از خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش از 100 هزار راس دام ، چهل هزار تن تخم مرغ و یکهزارو 500 تن شیر خشک از این استان به کشور های دیگر صادر شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سیزدهمین دوره نمایشگاه دام، طیور و آبزیان با فضایی بالغ بر 12 هزار متر مربع و شرکت 22 اتحادیه و تشکل های فعال مرتبط با بخش دام طیور استان در حالی برگزار می شود که اعلام حضور 100 شرکت خصوصی داخلی و خارجی در نمایشگاه را می‌توان یکی از بزرگترین رویداد های این دوره از برگزاری نمایشگاه ها دانست.

مزروعی در خصوص خسارت‌های وارد شده سیل اخیر به شالیزارهای برنج استان بیان کرد: از وزیر جهاد کشاورزی در خواست کردیم تا مدت 5 سال کشت شالی در استان ادامه یابد و مزارع آن نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید