Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تأکید کرد:

لزوم توجه به تغییر اقلیم در برنامه های به نژادی درختان میوه

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: موضوع تغییر اقلیم در برنامه های به نژادی درختان میوه باید مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه به تغییر اقلیم در برنامه های به نژادی درختان میوه

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: موضوع تغییر اقلیم در برنامه های به نژادی درختان میوه باید مورد توجه قرار گیرد .

به گزارش ایانا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رئیس این سازمان و هیأت همراه، از پروژه ها و طرح های تحقیقاتی پژوهشکده میوه های معتدله و سردسیری در ایستگاه تحقیقات باغبانی کمال شهر بازدید به عمل آوردند .

این ایستگاه با مساحت 50 هکتار، در سال ۱۳۵۳ تأسیس و در 25 کیلومتری شهر کرج واقع شده است.

در این بازدید نخست دکتر زینانلو رئیس پژوهشکده میوه های معتدله و سردسیری، گزارشی از فعالیت های جاری پژوهشکده ارائه کرد و سپس محققان حاضر در این مراسم درخصوص آخرین یافته ها و دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه میوه های دانه دار و هسته دار و تغذیه و اصلاح پایه های متحمل به خاک های آهکی توضیحاتی بیان کردند.

در این بازدید دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی طی سخنانی، پیرامون برنامه به نژادی درختان میوه برای دستیابی به ارقام پرمحصول، رهنمودها و توصیه هایی را ارائه و بر این نکته تأکید کرد که پژوهشکده در برنامه های به نژادی آتی خود باید موضوع تغییر اقلیم را مد نظر و توجه قرار دهد و متناسب با این امر، برنامه های به نژادی خود را به مورد اجرا درآورد.

در ادامه، این هیات از کلکسیون های میوه های به، سیب، بادام و فندق بازدید کردند و در جریان این بازدید، توسط محققان مربوطه در خصوص ارقام جدید و ژنوتیپ های امیدبخش این میوه ها توضیحات لازم ارائه شد.

در ادامه این بازدید ، نشست هم اندیشی دکتر زند و همکاران محقق پژوهشکده برگزار و طی آن پیرامون مسائل مختلف، بحث و تبادل نظر شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید