Iranian Agriculture News Agency

هشدار درباره وقوع سیلاب



کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع سیلاب در چند استان به علت وزش باران تابستانی هشدار داد.
به گزارش میزان، معصومه احمدی اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی، امسال پائیز بارش ها به موقع آغاز می شود. در سال هایی که پدیده مانسون ضعیف باشد، در پائیز بارش مناسب و به موقعی را خواهیم داشت.تابستان امسال مانسون در جنوب شرق کشور ضعیف بود.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر بیشترین بارش از شهرستان لنده کهگیلویه و بویر احمد با 71 میلی متر گزارش شد.

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم وزش باد در شرق کشور خبر داد و گفت: وزش باد در این مناطق به 86 کیلومتر در ساعت رسید و باعث شد غلظت گرد و غبار به 5 برابر حد مجاز برسد.

احمدی با اعلام اینکه امروز در گلستان بارش باران داریم، گفت: امروز برای بارش در گلستان مهیا است و گردشگران باید مراقب وقوع سیلاب باشند. این وضعیت را در خط سواحل مازندران داریم و هوای این استان همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود. با توجه به احتمال وقوع سیلاب در این استان و مواج بودن دریا، گردشگران از توقف کنار سواحل و رودخانه ها جلوگیری کنند.

وی افزود: در جنوب کشور در استان های فارس،بوشهر و بخش هایی از کهگیلویه و بویر احمد برای سه روز آینده بارش باران پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد گد و غبار در استان های مرزی، گفت: در استان های کرمانشاه، ایلام ،خوزستان و کردستان به علت افزایش سرعت باد در عراق و فعال بودن کانون های داخلی شاهد پدیده گرد و غبار هستیم.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید