Iranian Agriculture News Agency

مقام عالی رتبه لیبی اعلام کرد:

برنامه‌ لیبی برای ایجاد امنیت غذایی در قرارداد ۳.۵ میلیون دلاری با FAO

دولت لیبی ضرورت بهبود سیستم های تولیدی کشاورزی را برای دستیابی به تولید پایدار کشاورزی و همچنین رسیدن به امنیت غذایی درک کرده و در این زمینه برنامه ریزی نموده است.

برنامه‌ لیبی برای ایجاد امنیت غذایی در قرارداد ۳.۵ میلیون دلاری با FAO
دولت لیبی ضرورت بهبود سیستم های تولیدی کشاورزی را برای دستیابی به تولید پایدار کشاورزی و همچنین رسیدن به امنیت غذایی درک کرده و در این زمینه برنامه ریزی نموده است.

به گزارش ایانا از پایگاه اقتصاد مقاومتی، دولتمردان لیبی برای تقویت و افزایش ظرفیت های فنی و کاربردی ملی بخش کشاورزی در زمینه تولید محصولات غذایی و ایجاد امنیت غذایی در کشور، قراردادی ۳،۵ میلیون دلاری با سازمان فائو امضا کرد.

سازمان فائو از گذشته تا به حال وظیفه ایجاد مشارکت، شبکه سازی، آموزش و توسعه ظرفیت در زمینه نوآوری های کشاورزی را در جهان داشته است.

سابقه همکاری کشور لیبی با FAO به سال ۲۰۰۶ میلادی و امضای موافقتنامه های مربوط به همکاری های فنی برمی گردد، اما به دلیل شرایط نظامی و سیاسی این کشور، اجرای این همکاری ها به تاخیر افتاده است.

هدف از این همکاری افزایش ظرفیت تولیدی و همچنین بالا بردن کارآیی خدمات پشتیبانی کشاورزی دولتی لیبی است.

از آنجا که چهار هدف اصلی فائو عبارت هستند از:

الف- مساعدت به کشورهای در حال توسعه با در اختیار گذاشتن امکانات فنی

ب- کمک به دولت‌ ها در جهت تعیین خط مشی و مشاوره در برنامه ریزی

ج- جمع‌ آوری، بررسی و انتشار اطلاعات

د- فعالیت به عنوان محلی برای تبادل نظر و گردهمایی ملت‌ های فقیر و غنی با شرایط برابر مدیریت و امور مالی فائو

بنابراین در این راستا، یک مقام رسمی کشور لیبی اخیرا اعلام کرده است که دولت لیبی از سازمان غذا و کشاورزی برای بالا بردن کیفیت فنی تولیدات کشاورزی در خواست کمک کرده و گفته در حال حاضر با توجه به کمبودهای موجود، دولت لیبی ضرورت بهبود سیستم های تولیدی کشاورزی را برای دستیابی به تولید پایدار کشاورزی و همچنین رسیدن به امنیت غذایی درک کرده است.

همچنین این مقام کشور لیبی گفت: پروژه همکاری با fao بعد از یک دوره طولانی از بی ثباتی مدیریتی و دانش کشاورزی اتفاق خواهد افتاد.

طبق اعلام مسئولین این کشور، بخش کشاورزی به دلیل شرایط سخت اقتصادی و آموزشی با چالش های متعددی مانند بهره وری پایین کشاورزان که ناشی از نوسان شرایط آب و هوایی این کشور است و یا همچنین منابع آبی محدود و سیستم های آبیاری ضعیف، با مشکلات زیادی روبرو است.

در نخستین مرحله این همکاری، دانش و مهارت های مدیران وزارت کشاورزی لیبی برای بهبود عملکرد این وزارتخانه در برخورد با مشکلات بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت.

مدیر توسعه فائو اعلام کرد با این توافقنامه، کشور لیبی در جهت تامین امنیت غذایی خود در آینده حرکت خواهد کرد.

نکته قابل توجه در این همکاری این است که مسئولان کشور لیبی قصد دارند با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی خود، از مهارت ها و دانش عملکردی فائو در جهت آموزش به تکنسین و کارشناسان وزارت زراعت و کشاورزی این کشور که ابهامات زیادی در چگونگی رسیدن به امنیت پایدار غذایی دارند، استفاده کند./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید