Iranian Agriculture News Agency

یزد در جایگاه نخست تولید بلدرچین در کشور/ تولید سالانه ۳۲۰۰ تن گوشت بلدرچین

کارشناس طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به جایگاه نخست یزد در پرورش بلدرچین، اظهار کرد: سالانه ۳۲۰۰ تن گوشت بلدرچین در استان تولید می‌شود.

یزد در جایگاه نخست تولید بلدرچین در کشور/ تولید سالانه ۳۲۰۰ تن گوشت بلدرچین

کارشناس طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به جایگاه نخست یزد در پرورش بلدرچین، اظهار کرد: سالانه۳۲۰۰تن گوشت بلدرچین در استان تولید می‌شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، سعید حبیبی با اشاره به این که استان یزد بزرگترین تولید کننده بلدرچین در کشور است گفت: در حال حاضر استان با وجود فعالیت بیش از۱۵واحد پرورش بلدرچین و تولید سالانه۳۲۰۰تن گوشت بلدرچین، جایگاه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است .

حبیبی با اشاره به فواید گوشت این پرنده، بیان کرد: در گوشت این پرنده عناصری مانند فسفر، آهن، کلسیم و پروتئین وجود دارد که حدود۲۵درصد مصرف گوشت این پرنده برای کودکان در حال رشد، افراد ضعیف و بیمار است .

این کارشناس طیور با بیان این‌که طبیعت گوشت این پرنده گرم است، تصریح کرد: کم‌چرب بودن گوشت بلدرچین به‌عنوان ویژگی مهم این ماده پروتئینی مطرح است که گوشت سینه این پرنده از درصد آب کمتری نسبت به سایر طیور برخوردار و تنها دارای۲/۶درصد آن چربی خام است .

لازم به ذکر است پرورش بلدرچین به دلیل بالا بودن میزان تخم‌گذاری، سرعت بالای رشد و کوتاهی فاصله بین نسل‌ها، صنعتی سودآور است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید