Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی ارگانیک در اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: تولید محصولات ارگانیک و سالم در گرو همسویی تحقیقات نظریه‌پردازان با بسترسازی حاکمیت دولتی است.

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی ارگانیک در اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: تولید محصولات ارگانیک و سالم در گرو همسویی تحقیقات نظریه‌پردازان با بسترسازی حاکمیت دولتی است.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، اقبال عیاسی در اولین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی ارگانیک و مرسوم که با حضور اساتید و محققین داخل و خارج از کشور در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، افزود: صاحبنظران و محققین و کارشناسان اهل فن در زمینه تولید محصولات ارگانیک باید به این مهم که چگونه و کجا محصولات کشاورزی تولید کنیم دقت نظر داشته باشند که در این موضوع سه محور اساسی و مهم وجود دارد. مزایای تولیدات کشاورزی ارگانیک شفاف سازی شود بستر و منابع تولید هم به صورت سالم حفاظت شود و نهایتاً راهکارهای عملی در کشاورزی ارگانیک به صورت علمی و کاربردی شناسایی و معرفی شود .

اقبال عباسی گفت: در حال حاضر در استان هم در حفاظت از محیط زیست وهم در تولید محصولات کشاورزی در راستای سالم سازی و پاک بودن سعی و تلاش های بیشتری اعمال می شود حتی در کشور موفقیت های ملی با کسب رتبه های افتخار آفرین به موفقیت های چشمگیری دسترسی پیدا کرده ایم که در این میان برگزاری کلاس های آموزشی اطلاع رسانی گسترده برای ارتقاء شناخت و آگاهی مصرف کنندگان برای استفاده از محصولات ارگانیک بیش از پیش احساس می شود که امید واریم تمامی دستگاه های ذیربط به خصوص رسانه های ملی واساتید دانشگاه در این زمینه گام های اساسی را بردارند .

در ادامه، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، پروفسور گودرز صادقی طی سخنانی به تشریح اهداف برگزاری این کنفرانس پرداخت و گفت: کشاورزی ارگانیک یعنی مهربانی با طبیعت و دلسوزی به سلامت انسان هاست که در این کنفرانس 450 مقالات علمی به صورت پوستر و سخنرانی و کلاسی که توسط محققین و اساتید برجسته کشورهای داخل و خارج تهیه شده ارسال شده بود که از این تعداد 409 مقاله مورد پذیرش دبیرخانه قرار گرفت که در مدت دو روز ارائه خواهد شد .

وی گفت: در این کنفرانس دو چهره علمی برجسته بین المللی خانم پروفسور دانیله ریچارت از دانشگاه استراسفورد فرانسه و آقای پروفسور جنس استربینگ از دانشگاه کپنهاک کشور دانمارک حضور دارند که همه و همه نشان از وزنه علمی کنفرانس دارد.

پروفسور صادقی با اشاره به سعی واقدامات جهاد کشاورزی استان در افزایش تولید محصولات پاک و سالم گفت: در کنار امنیت غذایی تامین امنیت و بهداشت غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید تولید کنندگان در نحوه تولید وپرورش محصولات کشاورزی و مصرف کنندگان در افزایش میل و رغبت خود در استفاده از محصولات ارگانیک آموزش های لازم را دریافت نمایند و ازهمه مهمتر محققین و کارشناسان و صاحبان علم و نظریه پردازان در کنار تولید کنندگان و کارشناسان و مصرف کنندگان گام های اساسی را برای شفاف سازی اهمیت موضوع بردارند .

وی در آخر سخنان خود گفت: همه و همه در رفتارهای خود با طبیعت و حیوانات موجود انسان دوستانه برخورد کنیم که متاسفانه در این اواخر شاهد به زیر پا گذاشتن اصول اخلاق اسلامی و بشریت حتی در تفریحات خود در دل طبیعت شاهد هستیم که این موضوع با تذکرات و آموزش های لازم و اطلاع رسانی آگاهانه که درست با معیار انسانی و وجدان و شرف آن همسویی دارد باید نهادینه شود .

این گزارش می افزاید: پس از اجرای آیین افتتاحیه کنفرانس، نمایشگاهی از محصولات ارگانیک و تکنولوژی ها در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد و اساتید و میهمانان از غرفه های علوم تئوری و کاربردی بازدید کردند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید