Iranian Agriculture News Agency

خسارت53 هزار هکتار اراضی لرستان براثر خشکسالی

خشکسالی های پی در پی سبب شده به 53 هزار هکتار از اراضی استان بخصوص اراضی دیم و بیشتر در شهرستانهای پلدختر، کوهدشت، چگنی و خرم آباد خسارت وارد شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان درنشست خبری بااصحاب رسانه گفت، عملیات احداث باغ در اراضی شیب دار شروع شده و مبلغ 4 میلیارد و 600 میلیون تومان برای اولین بار در این راستا اختصاص یافته است که بناست هر ساله در استان 8 هزار هکتار باغ جدید احداث شود .

. مهندس طاهری مقدم یادآور شد، تولید محصولات ارگانیک هرچند که در لرستان محصولاتی نظیر حبوبات، انار و بیشتر میوه ها بصورت ارگانیک تولید می شود درسال جاری ؟ با سه شرکت خصوصی مقدار 60 هزار هکتار قراداد بسته شده به نقل از وی جهت حمایت هر چه بیشتر از بهره برداران بخش کشاورزی استان افزایش سرمایه شرکت توسعه کشاورزی استان از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان به 4 میلیارد و 700میلیون تومان رسیده که انشاء ا... در نظر است میزان سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی استان به 20 میلیارد تومان برسد که توسط این صندوق می توان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار داد.

طاهری مقدم افزود. در استان تعداد 400 مزرعه فعال آبزی داریم که میزان تولید بیش از 16 هزار تن و در سال جاری نیز دو مجتمع پرورش ماهیان سردآبی چم چیت در شهرستان دورود و دو آب سلسله بظرفیت 1400 تن در سال واگذار می شود که تعداد 350 نفر اشتغالزایی مستقیم و 700 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی دارد.

وی اظهار داشت میزان تولید گوشت مرغ سال قبل در استان 38 هزار تن بوده که در پایان سال 90 این میزان به 40 هزار تن رسیده است به گفته وی در استان تعداد 455 واحد مرغ گوشتی وجود دارد که در هر دوره 7 میلیون و 442 هزار قطعه جوجه ریزی دارند وی هم چنین افزودند : میزان جوجه ریزی در فرودین سال 89 میزان 17 میلیون قطعه بوده که تعداد در فروردین سال قبل به 19 میلیون قطعه یعنی شدی 13 درصد داشته است. وی هم چنین یادآور شدن میزان تولید تخم مرغ در استان به 5 زهار و 800 تن رسیده که نیاز استان مقدار 13 هزار تن است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید