Iranian Agriculture News Agency

انجمن نیشکر و شکر ویتنام پیشنهاد داد:

صندوق توسعه شکر ایجاد شود

انجمن نیشکر و شکر ویتنام پیشنهاد داده تابه منظور افزایش اثربخشی و توسعه پایدار این بخش، صندوقی ایجاد شود. این در حالی است که انجمن یاد شده برنامه را به سازمان های مربوطه برای ایجاد یک صندوق برای توسعه صنعت شکر ارائه کرده است.

صندوق توسعه شکر ایجاد شود

انجمن نیشکر و شکر ویتنام (1) پیشنهاد داده تابه منظور افزایش اثربخشی و توسعه پایدار این بخش، صندوقی ایجاد شود. این در حالی است که انجمن یاد شده برنامه را به سازمان های مربوطه برای ایجاد یک صندوق برای توسعه صنعت شکر ارائه کرده است .

به گزارش ایانا از سایت "ویتنام نیوز"، به گفته این انجمن، هدف این صندوق، بازسازی بخش شکر در راستای افزایش بهره وری و توسعه پایدار است .

با توجه به طرح بازسازی کشاورزی تایید شده توسط دولت، میزان کشت نیشکر منطقه به 300 هزار هکتار خواهد رسید که دو میلیون تن شکر تا سال 2020 و 2.6 میلیون تن شکر تا سال 2030 تولید می کند .

درحالی که این بخش نیاز دارد تا روش ها و راه حل ها را به طورهمزمان از تولید مواد تا تولید محصولات شکر برای دستیابی به اهداف تعیین شده انجام دهد. برای افزایش بهره وری متوسط نیشکر به بیش از 70 تن در هکتار و شکر به 7 تن در هکتار و کاهش هزینه تولید به کمتر از 500 هزار دانگ (22 دلار امریکا) در تن برای نیشکر ، باید به بروز رسانی فناوری ها انجام شود .

به طوری که این مساله کمک خواهد کرد تا درآمد کشاورزان در حدود 40 میلیون دانگ درهکتار و قیمت شکر به کمتر از 10,500 دانگ در هر کیلو برسد .

همچنین کارخانه ها باید به بروز رسانی محصولات شکر خود با استفاده از شکر خام کمتر و افزایش محصولات تصفیه شده و سرمایه گذاری در محصولاتی همچون الکل، اتانول و کود های میکرو روی بیاورند .

Hà Hữu Phái ، رئیس دفتر نمایندگی VSSA در هانوی گفت: "سرمایه قابل توجه صدها میلیارد دانگ توسط مشارکت داوطلبانه کشاورزان، کارخانه ها و دولت پشتیبانی شده است . "

وی افزود: "این درحالی است که چنین صندوقی در تایلند به عنوان راهکاری در زمینه سرمایه اجرا شده است ."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت :

1- Việt Nam Sugarcane and Sugar Association (VSSA)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید