Iranian Agriculture News Agency

رشد ۵۰ درصدی صنعت نوغانداری در سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش ۵۰ درصدی صنعت نوغانداری در مقایسه با سال قبل خبر داد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش ۵۰ درصدی صنعت نوغانداری در مقایسه با سال قبل خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه حسینی گفت: صنعت نوغانداری و صنعت پرورش کرم ابریشم در اقتصاد کشاورزی و به تبع آن در توسعه رشد اقتصادی کشور بسیار مهم و نقش آفرین است .

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت های لازم برای صنعت نوغانداری در استان و با اقدامات و پیگیری های انجام شده در سال زراعی ۹۶-۹۵ تعداد ۵۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد که حدود ۱۵۲ کیلوگرم پیله تر به ارزش ۳۰۴ میلیون ریال تولید شد که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد رشد داشته است .

شاه حسینی در ادامه اظهار کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۶ توزیع رایگان ۵ هزار اصله نهال توت اصلاح شده و همچنین تعدادی دماسنج و رطوبت سنج به صورت رایگان بین بهره برداران و فعالین صنعت نوغانداری بوده است .

معاون بهبود تولیدات دامی در پایان فعالیت نوغانداری و تکمیل فرآیند تولید ابریشم در آینده ای نزدیک در استان را مطلوب و رو به رشد دانست و افزود: در جهت توسعه بیشتر و ارتقا دانش و آگاهی عموم مردم استان کارگاه هایی در خصوص ابریشم کشی و با هدف اشتغال و کمک به اقتصاد خانوارهای روستائی در استان برگزار خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید