Iranian Agriculture News Agency

رتبه اول مازندران در 15محصول کشاورزی

از 41 تولیدکننده برتر بخش کشاورزی استان مازندران طی مراسمی با حضور استاندار ، جمعی از مسئولین استانی ، تولیدکنندگان تجلیل گردید .

به گزارش ایانا در این مراسم طاهایی استاندار مازندران با تاکید بر تقدیر از مروجین بخش کشاورزی برای ارتقاء تولید، تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی ، خاطرنشان ساخت :دولت برای دانش آموختگان بخش کشاورزی و توسعه این بخش اعتبارات خوبی را در نظر گرفته و ریاست محترم جمهوری مبلغ 6000 میلیارد تومان اعتبار رابرای سالجاری از طریق بانک کشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی اختصاص داده است .ایشان در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ بیمه خاطر نشان ساخت : فرهنگ بیمه بایستی ترویج و تقویت گردد تا از طریق صندوق بیمه ، کشاورزان مورد حمایت قرار گیرند .

همچنین رضا عظیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران طی سخنانی با اشاره به مناسبتهای ایام خرداد ماه ، هفته جهاد کشاورزی را بهانه ای برای ارائه دستاوردهای بخش کشاورزی عنوان داشت و تصریح نمود : از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این ایام برنامه های مختلفی از جمله افتتاح و بهره برداری از 112 پروژه خدماتی زیر بنایی وتولیدی با اعتباری بالغ بر 424 میلیارد ریال ، برگزاری مراسم رونمایی از طرحهای تحقیاتی بخش کشاورزی و ... برگزار میگردد .

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ممتاز استان مازندران در بخش کشاورزی کشور خاطر نشان ساخت : استان مازندران در 15 محصول کشاورزی وارزش افزوده محصولات کشاورزی با 5/10 در صد رتبه اول را در اختیار دارد و تنوع محصول کشاورزی این استان بسیار زیاد می باشد. او تولید محصول پاک و ارگانیک را از الویت های فعالیت های بخش کشاورزی این سازمان عنوان داشت و افزود : مازندران در تولید محصول ارگانیک در کشور پیشرو می باشد. عظیمی با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی از 41 تولید کننده برتر بخش کشاوری مازندران تجلیل میگردد افزود : 5 نفر از این تولیدکنندگان برتر ، تولید کننده نمونه سطح ملی می باشند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید