Iranian Agriculture News Agency

مدیر گروه برنامه‌ریزی و توسعه کشاورزی مؤسسه علمی - کاربردی جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با ایانا اعلام کرد:

تدوین استانداردهای آموزش بهره‌برداران ویژه زنان روستایی/ اجرای 20 دوره آموزشی برای زنان روستایی

مدیر گروه برنامه‌ریزی و توسعه کشاورزی مؤسسه علمی - کاربردی جهاد کشاورزی گفت: ارائه دوره‌های آموزشی منسجم و مداوم که منجر به صدور گواهی آموزشی معتبر می‌شود، تدوین کتب راهنما مرتبط با وظایف شغلی، امکان شرکت در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و ملی، یادگیری بازاریابی الکترونیک، ایجاد شرایط لازم برای تبدیل کسب کارهای خانگی به کسب کارهای کوچک و متوسط ازجمله مطالبات زنان روستایی از نظام آموزش کشاورزی است.

تدوین استانداردهای آموزش بهره‌برداران ویژه زنان روستایی/ اجرای 20 دوره آموزشی برای زنان روستایی

مدیر گروه برنامه‌ریزی و توسعه کشاورزی مؤسسه علمی - کاربردی جهاد کشاورزی از تدوین استانداردهای آموزش بهره‌برداران ویژه زنان روستایی خبر داد.

مدیر گروه برنامه‌ریزی و توسعه کشاورزی مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا با اشاره به تدوین استانداردهای آموزش بهره‌برداران ویژه زنان روستایی گفت: دفتر امور زنان روستایی و عشایری تدوین استاندارد 20 دوره آموزشی را درخواست کرده بود که در راستای تدوین استانداردهای آموزش بهره‌برداران ویژه زنان روستایی مصاحبه شغلی با استفاده از تکنیک تجزیه و تحلیل شغل، وظیفه و مشکلات با حضور نمایندگان تسهیلگر و کارآفرین زن روستایی شهرستان ورامین انجام شد که برای کل کشور قابل تعمیم خواهد بود.

شهرام مقدس‌فریمانی افزود: در این مصاحبه از شرکت‌کنندگان پرسش‌هایی در زمینه فعالیت‌هایی که در روستا انجام می‌دهند پرسیده شد و آن‌ها به مشاغل مرتبط با گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی لبنی، تهیه خشکبار، صنایع دستی و امور مرتبط با بهداشت تهیه مواد غذایی اشاره کردند.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

وی بیان کرد: ارائه دوره‌های آموزشی منسجم و مداوم که منجر به صدور گواهی آموزشی معتبر می‌شود، تدوین کتب راهنما مرتبط با وظایف شغلی، امکان شرکت در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و ملی، یادگیری بازاریابی الکترونیک، ایجاد شرایط لازم برای تبدیل کسب و کارهای خانگی به کسب کارهای کوچک و متوسط ازجمله مطالبات زنان روستایی از نظام آموزش کشاورزی بود.

مدیر گروه برنامه‌ریزی و توسعه کشاورزی با اشاره به زمان اجرای این دوره‌های آموزشی یادآور شد: پس از تصویب استانداردهای آموزش بهره‌برداران ویژه زنان روستایی در شورای برنامه‌ریزی مؤسسه از سوی دفتر آموزش بهره‌برداران اجراء خواهد شد.

مقدس‌فریمانی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری گروه‌های تخصصی مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی در طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی شغلی بتوان گامی در جهت توسعه روستاها برداشت./

A-960530-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید