Iranian Agriculture News Agency

ترامپ «شورای ارزیابی تغییرات اقلیمی آمریکا» را منحل کرد


رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اجرای تصمیم خود مبنی بر انحلال نهادهایی که به زعم وی کارایی ندارند و صرفا هزینه بر هستند، شورای ارزیابی تغییرات آب و هوایی ملی را منحل کرد.

به گزارش هافینگتون پست، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرمان انحلال شورای ارزیابی تغییرات آب و هوایی ملی را که مسئول سیاست گذاری و اجرای راهکارهایی برای مقابله با تغییرات جوی نامطلوب بود، صادر کرد.

به گزارش مهر، این در حالی است که به گفته ۱۵ عضو تشکیل دهنده این شورا، تصمیم ترامپ توانایی آمریکا را برای پیشگیری و آمادگی در برابر تغییرات اقلیمی که درآینده به وجود خواهد آمد، کاهش می دهد.

گفتنی است گزارش ارزیابی شرایط آب و هوایی آمریکا هر ۴ سال یک بار ارائه می شود و آخرین مورد آن قرار بود در سال میلادی ۲۰۱۸ منتشر شود که ظاهرا علیرغم انحلال شورا، همچنان به قوت خود باقی است.

ترامپ در حالی شورای ارزیابی تغییرات آب و هوایی ملی را منحل می کند که در اوایل ماه میلادی ژوئن نیز علیرغم اصرار شرکای اروپایی، از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد.

این دومین بار در طول یک هفته گذشته است که رئیس جمهوری آمریکا یکی از شوراهای مشورتی این کشور را منحل می کند. وی پیشتر انجمن مشاوران تجاری آمریکا را که به اظهارنظر وی درباره حادثه نژادپرستانه «شارلوتسویل» اعتراض کرده بودند، منحل کرد.

این در حالی است که اعضای کمیته هنر و علوم انسانی کاخ سفید نیز در اعتراض به همین موضوع، به طور جمعی استعفا دادند.

در حادثه شارلوتسویل، یک فرد نژادپرست با راندن خودرو شخصی خود به داخل جمعیت، یک نفر را کشت و ۱۳ نفر دیگر را مجروح کرد. ترامپ در واکنش به این موضوع، در درجه نخست از محکوم کردن سفیدپوستان نژادپرستی که عامل این حادثه بودند خودداری کرد و بعد در پیامی عجیب ادعا کرد که عاملین و قربانیان، هر دو به یک اندازه مقصر هستند!

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید