Iranian Agriculture News Agency

کارشناسان در نشست اپک (APEC) درباره فناوری های کشاورزی گفت و گو کردند/ اهمیت امنیت و ایمنی مواد غذایی برای منطقه

در نشست مجمع همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوس آرام (اپک) (APEC) (1)، که به تازگی در شهر "کان تو" در جنوب ویتنام برگزار شد، کارشناسان درباره ترویج فناوری ها و انتقال تکنولوژی در تولید کشاورزی بحث و گفت و گو کردند.

کارشناسان در نشست اپک (APEC) درباره فناوری های کشاورزی گفت و گو کردند/ اهمیت امنیت و ایمنی مواد غذایی برای منطقه

در نشست مجمع همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوس آرام (اپک) ( APEC ) (1)، که به تازگی در شهر "کان تو" در جنوب ویتنام برگزار شد، کارشناسان درباره ترویج فناوری ها و انتقال تکنولوژی در تولید کشاورزی بحث و گفت و گو کردند.

به گزارش ایانا از سایت "شینهوا نت" گروه همکاری فنی کشاورزی ATCWG) ) (2)، که هدف آن توسعه مشارکت کشاورزی در رشد اقتصادی منطقه آسیا و اقیانوس آرام و رفاه اجتماعی با ترویج همکاری های فنی کشاورزی بین اعضای اپک است، نشستی را به عنوان بخشی از برنامه هفته امنیت غذایی اپک 2017 و گفت وگو در سطح بالا در مورد افزایش امنیت غذایی و کشاورزی پایدار در رویارویی با تغییرات آب و هوا برگزار کرد.

گونگ شیفنگ، سرپرست ATGWG و مدیر کل دپارتمان همکاری های بین المللی تحت آکادمی علوم کشاورزی چین ، گفت: " کشاورزی سهم قابل توجهی در اقتصاد کشورهای عضو اپک دارد و مسائل مربوط به امنیت و ایمنی مواد غذایی برای منطقه اهمیت حیاتی دارند."

این درحالی است که ATGWG ، محور همکاری در زمینه فناوری های کشاورزی به منظور بهبود قابلیت کشورهای عضو اپک در تولید محصولات کشاورزی و بخش های مربوطه است.

همچنین در دوره 2017-2018، این گروه کاری به تقویت معیارها در ایمنی مواد غذایی، رسیدگی به چالش ها در امنیت غذایی، ترویج کاربرد پایدار سوخت زیستی در کشت و فناوری های پیشرقته کشاورزی برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوا و بالا بردن سرعت انتقال تکنولوژی به منظور توسعه یک زنجیره ارزش غذایی در منطقه ادامه خواهد داد.

امسال، ATCWG فعالیت هایش را در زمینه پاسخ به اولویت های اپک با هدف اجرای اعلامیه امنیت غذایی پرو (در سال 2016) قرار داده است که در زمینه ترویج به اشتراک گذاری اطلاعات کشاورزی و همکاری در منطقه در راستای فناوری های کشاورزی، تقویت ارتباطات و ظرفیت سازی در فناوری های کشاورزی انجام می شود.

همچنین در این نشست در مورد بیوتکنولوژی کشاورزی و کاربرد بیوتکنولوژی در کشاورزی برای انطباق با تغییرات آب و هوایی و ترویج توسعه پایدار بحث و گفت و گو شد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC)

2- Agricultural Technical Cooperation Working Group (ATCWG)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید