Iranian Agriculture News Agency

آخرین داده های GFK نشان داد

سیب زمینی و گوجه فرنگی، محبوب ترین سبزیجات نزد لهستانی ها

با توجه به آخرین داده های متوسط ​​مصرف سبزیجات خانواد ه های لهستانی از ژوئیه 2016 تا ژوئن سال 2017، 146 کیلوگرم برآورده شده است که حدود 3 کیلوگرم در هفته است و در عین حال در حدود 1.42 میلیارد یورو، سبزیجات تازه مصرف کرده اند که در این میان سیب زمینی و گوجه فرنگی بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده، و البته هویج، کرفس و چغندر نیز جزو سبزیجات محبوب بوده است.

سیب زمینی و گوجه فرنگی، محبوب ترین سبزیجات نزد لهستانی ها

با توجه به آخرین داده های GFK ،(1) متوسط ​​مصرف سبزیجات خانواد ه های لهستانی از ژوئیه 2016 تا ژوئن سال 2017 146 کیلوگرم برآورده شده است که حدودا 3 کیلوگرم در هفته است و در عین حال در حدود 1.42 میلیارد یورو، سبزیجات تازه مصرف کرده اند که در این میان سیب زمینی و گوجه فرنگی بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده، و البته هویج، کرفس و چغندر نیز جزو سبزیجات محبوب بوده است.

به گزارش ایانا از سایت "فرش پلازا"، به طور متوسط، سبزیجات خریداری شده خانواده های لهستانی 84 بار در سال، و یا به عبارتی هر 4 روز یکبار، و هر دفعه 1.7 کیلوگرم بوده است.

اگر چه بیشترین هزینه را در گوجه فرنگی، سیب زمینی، فلفل، خیار و پیاز صرف کرده اند، با توجه به این که رتبه بندی سبزیجات مورد علاقه برای خانواده به طور متوسط ​​کمی متفاوت است. اما این رتبه بندی شامل سیب زمینی در بالاترین (59 کیلوگرم)، گوجه فرنگی (22 کیلوگرم)، هویج (12 کیلوگرم)، پیاز (11 کیلوگرم)، کلم (10 کیلوگرم) و خیار (7 کیلوگرم) می شود.

همچنین افزایش قابل توجه در حجم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در این سبزیجات ثبت شده است، هویج (+ 11 ردصد)، چغندر (10درصد)، کرفس (+ 9 درصد)، جعفری (+ 12درصد)، لوبیا سبز و اسفناج (+ 34 درصد).

جالب توجه است، کلم نیز در محبوبیت رو به رشد، با رشد 8 درصدی، مواجه بوده است، در عین حال ، مصرف خیار (-10 درصد)، گل کلم (-11درصد)، باقلا (-25درصد)، کلم قمری (-13 درصد)، بادمجان (-23 درصد) کلم بروکسل (-31 درصد) کاهش یافته است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- GFK SE ، در سال 1934 به عنوان مرکز تحقیقات مصرف کننده تاسیس شد که از بزرگ ترین موسسه آلمان و چهارمین سازمان بزرگ در زمینه تحقیقات بازار، درجهان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید