Iranian Agriculture News Agency

تمامی مطالبات کلزاکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت تمامی مطالبات کلزا کاران استان خبرداد و گفت: در سال جاری 4 هزار و 40 تن دانه روغنی کلزا در استان تولید شد که در مقایسه با سال قبل بیش از 9 برابر افزایش یافته است.

تمامی مطالبات کلزاکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت تمامی مطالبات کلزا کاران استان خبرداد و گفت: در سال جاری 4 هزار و 40 تن دانه روغنی کلزا در استان تولید شد که در مقایسه با سال قبل بیش از 9 برابر افزایش یافته است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده اظهارکرد: محصول تولیدی توسط سازمان تعاون روستایی استان به عنوان مباشر خرید در 6 مرکز خرید دولتی واقع در شهرستان های پلدشت، نقده، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و خوی از زارعین کلزکار خریداری شده است .

کریم زاده افزود: ارزش ریالی دانه روغنی کلزای خریداری شده استان بالغ بر 115 میلیارد ریال بوده که حداکثر ظرف مدت 15 روز به حساب کلزاکاران واریز و تسویه حساب شد .

وی ادامه داد: شهرستان های عمده تولید کننده کلزا در استان به ترتیب شهرستان های پلدشت، نقده، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و خوی و مهاباد هستند .

کریم زاده ادامه داد: ارقام کشت شده در اراضی زراعی استان شامل بذورهیبرید فرانسوی شامل نپتون، ناتالی، هیدرومیل و مرکوری و نپتون داخلی و بذر گواهی شده اکاپی است .

وی خاطر نشان کرد: توزیع بذور یارانه دار به مقدار 17 هزار و 55 کیلوگرم، خرید 27 دستگاه ریزدانه کار با استفاده ازتسهیلات یارانه ای به مبلغ 75 میلیون ریال به ازای هر دستگاه و قرار گرفتن مزارع کشت شده کلزا تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی به صورت رایگان از جمله حمایت های ویژه انجام گرفته توسط وزارت جهاد کشاورزی در تولید دانه روغنی کلزا در استان بوده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید