Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت عید قربان؛

تامین 70 درصد دام مورد نیاز سیستان و بلوچستان از داخل استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 70 درصد دام سبک مورد نیاز مردم استان برای ذبح در عید قربان از داخل استان تامین می شود.

تامین 70 درصد دام مورد نیاز سیستان و بلوچستان از داخل استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 70 درصد دام سبک مورد نیاز مردم استان برای ذبح در عید قربان از داخل استان تامین می شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، رضا نجفی اظهار کرد: تولید دام سبک در سیستان و بلوچستان به طور کامل پاسخگوی نیاز استان نیست و معمولا همه ساله در مساله تامین دام سبک ویژه عید قربان با چالش رو به رو بودیم.

وی افزود: با توجه به اینکه زمینه تامین دام سبک از داخل کشور و همچنین از 2 کشور همسایه؛ افغانستان و پاکستان، فراهم است برای عید قربان امسال مشکل کمبود دام وجود نخواهد داشت.

وی گفت: در سنوات گذشته واردات دام سبک از آن سوی مرز به سیستان و بلوچستان ممنوع بود و دام مورد نیاز استان در مقاطع مختلف از جمله عید قربان از استان های خراسان شمالی و رضوی تامین می شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با وجود اینکه دشت سیستان منشا تامین دام سبک است اما کفاف مردم استان را نمی دهد و امسال بر اساس پیگیری های صورت گرفته در نهایت دام مورد نیاز را می توانیم از مرزهای افغانستان و پاکستان وارد کنیم.

نجفی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد با همه افرادی که تمایل به واردات دام از آن سوی مرز به سیستان و بلوچستان را دارند، همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: پارسال برای عید قربان بیش از 85 هزار راس دام از استان های همجوار وارد کردیم و امسال نیز پیش بینی بر این است تا بیش از 80 هزار راس دام سبک مورد نیاز برای این مناسبت از داخل و خارج از کشور تامین شود.

وی گفت: با توجه به مناسب تر بودن قیمت، اولویت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان واردات دام سبک از کشورهای همجوار است.

وی اظهار داشت: بر اساس روند کلی حدود 240 هزار راس دام سبک ویژه عید قربان در سیستان و بلوچستان ذبح می شود که 30 درصد آن از خارج از استان تامین می شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید