Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه کشور خبر داد:

اعطای تسهیلات کم‌بهره به واحدهای صنایع فرآوری میوه/ ایجاد زنجیره تولید میوه در 4 سال آینده

بخش خصوصی با مراجعه به سایت مکانیزاسیون، از تسهیلات کم‌بهره بدون هیچ محدودیتی برخوردار شوند.

اعطای تسهیلات کم‌بهره به واحدهای صنایع فرآوری میوه/ ایجاد زنجیره تولید میوه در 4 سال آینده

بخش خصوصی با مراجعه به سایت مکانیزاسیون، از تسهیلات کم‌بهره بدون هیچ محدودیتی برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تولید و بازار میوه بسیار مطلوب است، گفت: هم‌اکنون قیمت انواع میوه در بازار پایین است و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 22 میلیون تن انواع محصولات باغی و گلخانه‌ای در کشور تولید شود.

محمدعلی طهماسبی افزود: برآورد امسال ما از تولید مرکبات مازاد تولید است، به همین دلیل برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: دولت دوازدهم مبالغ قابل توجهی را برای صادرات این محصول در نظر گرفته است تا تسهیلاتی با شرایط ویژه و کم‌بهره در اختیار باغداران قرار دهد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نیاز صنعت میوه به سردخانه و صنایع تبدیلی ادامه داد: دولت همچنین تسهیلاتی نیز برای صنایع فرآوری میوه در نظر گرفته است و کسانی که تمایل به دریافت این تسهیلات دارند، به سایت مکانیزاسیون مراجعه کنند و بدون محدودیت از این کمک و حمایت بهره‌مند شوند.

طهماسبی ایجاد زنجیره تولید را از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی دانست و عنوان کرد: نبود تشکل‌های فعال در حوزه بازرگانی و بازار باعث شده قیمت محصولات باغی از تولید تا مصرف به چندین برابر افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی در چهار سال آینده به‌دنبال ایجاد زنجیره‌های تولید است، یادآور شد: امیدواریم در آینده با ایجاد تشکل‌های قوی، زنجیره‌های تولید را از تولید تا عرضه به بازار مدیریت بکنیم.

طهماسبی تأکید کرد: افزایش مشارکت بخش خصوصی از دیگر اهداف وزارت جهاد کشاورزی است که در چهار سال آینده به آن پرداخته و محقق خواهد شد./

G-960531-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید