Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا اعلام کرد:

6 اولویت‌ ترویجی حوزه شیلات و آبزیان تصویب شد/ تعریف 27 پروژه در قالب موضوع‌های تحقیقاتی و یافته‌های علمی

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اولویت‌های فعالیت های ترویجی در حوزه شیلات و آبزیان را که مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، اعلام کرد و خبر داد طی چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

6 اولویت‌ ترویجی حوزه شیلات و آبزیان تصویب شد/ تعریف 27 پروژه در قالب موضوع‌های تحقیقاتی و یافته‌های علمی

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی معاونت ترویج وزارت جهاد کشاورزی از بررسی و تعیین اولویت‌های فعالیت‌های ترویجی در حوزه شیلات و آبزیان خبر داد.

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی معاونت ترویج وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به نشست مدیران سازمان شیلات ایران، مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی، معاونت ترویج و رؤسای مراکز و پژوهشکده‌های تحقیقاتی علوم شیلاتی و معاونان هماهنگی ترویج 11 استان کشور گفت: در این نشست از میان موضوع‌های تحقیقاتی و یافته‌های علمی مطرح‌شده که قابل انتقال به بهره‌برداران باشد، شش موضوع و محور ماهیان سردآبی، ماهیان گرم‌آبی، میگو، طرح پرورش ماهی در قفس، صید و صیادی، فرآوری و ترویج فرهنگ مصرف ماهی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

بهمن امیری‌لاریجانی افزود: در هر یک از این محورها و موضوع‌ها، چند پروژه تعریف و تعیین شد که در مجموع شامل 27 پروژه می‌شود و در قالب برنامه‌هایی که قابل انتقال یافته است، در نهایت به بهره‌برداران در حوزه شیلات و آبزیان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به موضوع‌هایی که در نشست مشترک مدیران معاونت ترویج و مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی طرح شد، تأکید کرد: در این نشست نخست دکتر خاوازی معاون ترویج به حاضران خیرمقدم گفت، سپس بنده سیاست‌ها و برنامه‌های ترویج در حوزه شیلات و آبزیان را ارائه دادم. آنگاه دکتر پورکاظمی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی و عبدالحی معاون توسعه آبزی‌پروری و آخوندی از معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه فعالیت خودشان را اعلام کردند. رؤسای مراکز و پژوهشکده‌های تحقیقاتی علوم شیلاتی 11 استان کشور نیز که در حوزه شیلات و آبزیان فعالیت دارند، طرح‌ها و پروژه‌های استان را ارائه دادند که در نهایت در شش محور و موضوع جمع‌بندی شد.

مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی در پایان یادآور شد: این شش محور بر اساس اعتبارات و اولویت‌های موضوعی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و طی روزهای آینده برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا یافته‌های تحقیقاتی از سوی محققان و مروجان به بهره‌برداران در عرصه‌های تولید انتقال یابد./

A-960531-01


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید