Iranian Agriculture News Agency

بُعد چهارم به کشاورزی هم رسید

نظارت چهار بعدی به افزایش عملکرد محصول کمک می کند

محققان نشان دادند که نظارت چهار بعدی، می تواند به کشاورزان در زمینه تصمیم گیری در مورد آبیاری، مبارزه با آفات، برداشت، تناوب محصولات و خیلی موارد دیگر کمک کند.

نظارت چهار بعدی به افزایش عملکرد محصول کمک می کند

محققان نشان دادند که نظارت چهار بعدی، می تواند به کشاورزان در زمینه تصمیم گیری در مورد آبیاری، مبارزه با آفات، برداشت، تناوب محصولات و خیلی موارد دیگر کمک کند.

به گزارش ایانا از سایت " اگ وب"، در حال حاضر، کشاورزان می توانند با استفاده از کشاورزی دقیق تصاویر دو بعدی و یا حتی سه بعدی را از مزارع شان بگیرند. اما محققان یک پروژه تحقیقاتی مشترک از سه موسسه تحقیقاتی در امریکا توانستند قابلیتی به نظارت بیفزایند و امکان 4 بعدی را ارایه دهند.

جینگ دونگ، دانشجوی دکترا موسسه تحقیقات فناوری جورجیا گفت: "منظور از 4 بعدی، سه بعد به اضافه زمان است."

وی افزود: "البته، محصولات زراعی به طور مداوم در حال رشد هستند و در جریان باد، تغییر رنگ قرار دارند که این مساله چیدمان دقیق خودکار از تصاویر ثابت در طول زمان را دشوار می کند. آنچه ما را قادر به انجام این کار می کند در نظر گرفتن ماهیت پویا و تغییرپذیر محصولات زراعی در حال رشد و ارزش کل دوره رشد از تصاویر 3 بعدی به سمت بازسازی یک مانیتورینگ 4 بعدی است که می تواند اطلاعات مفیدی را به کشاورزان و دیگر سیستم های کشاورزی دقیق نشان دهد "

دونگ و دیگر محققان از موسسه تحقیقات فناوری جورجیا، دانشگاه جورجیا و موسسه فناوری جورجیا ، از تراکتوری مجهز به سنسور ردیابی رنگ ، موقعیت یاب ، اندازه گیری شتاب و داده های دیگر در یک مزرعه بادام زمینی در تیفتون جورجیا استفاده کردند. محققان 23 اجرای تعاملی را در 89 روز انجام دادند و در مجموع 36 میلیون نقطه داده در فصل رشد سال 2016 به دست آوردند.

به طوری که خروجی به " 4-D point cloud " شناخته شده است که شامل یک سری از ابر نقاط 3 بعدی (1) است که در یک چاچوب هماهنگ واحد قرار گرفته اند.

دونگ توضیح می دهد: "با این کار، می توانیم انواع مختلف خروجی مانند ارتفاع منحنی، نقشه های نرخ رشد حرارتی و مدل های چند وجهی دقیق که توسط کشاورزان و یا دیگر سیستم های کشاورزی دقیق در دسترس هستند، ایجاد کنیم ."

وی گفت: "تمام این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد آبیاری، مبارزه با آفات، برداشت، تناوب محصولات به کار می رود."

محققان مقاله خود را درکنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون IEEE 2017 (2) در اوایل سال جاری در سنگاپور ارائه کردند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- یک ابر نقطه مجموعه ای از نقاط داده در سیستم مختصات است. ابرنقاط سه بعدی معمولا توسط X ، Y ، Z تعریف شده و اغلب برای نشان دادن سطح خارجی یک شی در نظر گرفته می شود.

2- 2017 IEEE International Conference on Robotics and Automation
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید