Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی دقیق به مدیریت صنعت نیشکر کمک می کند

جان هیوگِز ، کارشناس ارشد زراعت در سازمان کشاورزی و شیلات ایالت کوئینزلند استرالیا، ماه گذشته در کارگاه آموزش فرت کِیر در شهر مک کی، درباره یافته های دو پروژه کشاورزی دقیق در توسعه الگویی برای بهبود مستمر صنعت نیشکر به بحث پرداخت.

کشاورزی دقیق به مدیریت صنعت نیشکر کمک می کند

جان هیوگِز (John Hughes) ، کارشناس ارشد زراعت در سازمان کشاورزی و شیلات ایالت کوئینزلند (Queensland) استرالیا، ماه گذشته در کارگاه آموزش فرت کِیر (Fertcare) در شهر مک کی (Mackay) ، درباره یافته های دو پروژه کشاورزی دقیق در توسعه الگویی برای بهبود مستمر صنعت نیشکر به بحث پرداخت.

به گزارش ایانا از سایت "فور تریدرز"، آقای هیوگِز به پروژه بی پی اس001 (BPS001) و پروژه موسز (Moses) اشاره کرد و گفت که در حقیقت زمین در مقیاس کوچک خاک و عملکرد الگوهای نقشه برداری فضایی، فنّاوری های مفیدی اند که علت تغییرات محصول در مقیاس داخلی و محصور شده را تعیین می کنند.

اساس هر مجموعه فرآیندی را یک الگو تشکیل می دهد. او گفت که قدم اول آن است که تعامل میان متغیرهای زیرزمینی و سطح خاک را تعریف کنیم. پس از آن، کشاورزان می توانند محدودیت های رشد محصول را شناسایی کنند.

قدم بعدی، به کارگیری راهکارهای مدیریت منطقه ای برای رسیدگی به محدودیت ها و بهبود توان بالقوه بازده منطقه ای با کاهش محدودیت های تعریف شده است.

همچنین کشاورزان در جایی که کاهش محدودیت ها به دلیل شناسایی مسائل مرتبط با زراعت مانند پراکندگی خاک، خاک های آلوده به سودیوم و زهکشی ضعیف در زیر سطح خاک، غیراقتصادی است؛ گزینه دیگری دارند که نرخ مصرف متغیر نیتروژن و سایر مواد مغذی است.

از دیگر گزینه های در دسترس به کمک کشاورزی دقیق، انتخاب ارقام نیشکر سازگار با مناطق تعریف شده است.

او گفت: "با استفاده از نقشه های لایه برداری فضایی و شیوه کشاورزی دقیق در مدیریت متغیر محصور شده، کشاورزی و زراعت بسیار جالب تر می شود."

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید