Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی همچنان موضوع مورد علاقه سیاستگزاران است

صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در اجلاس کمیته های پارلمانی آفریقا/ کشاورزی و کسب و کار مبتنی برکشاورزی در آفریقا محور اجلاس

کنس ماتامبو وزیر امورمالی و توسعه اقتصادی بوتسوآنا، بر حقیقت شکست های موجود در بازارها و ضرورت آن در تحول چشم انداز کشاورزی از طریق امرار معاش با کشاورزی پیشرفته تجاری توسط کشاورزان محلی که توسعه دهندگان مؤثری اند، اشاره کرد.

صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در اجلاس کمیته های پارلمانی آفریقا/ کشاورزی و کسب و کار مبتنی برکشاورزی در آفریقا محور اجلاس

کنس ماتامبو (Kenneth matambo) ، وزیر امورمالی و توسعه اقتصادی بوتسوآنا، بر حقیقت شکست های موجود در بازارها و ضرورت آن در تحول چشم انداز کشاورزی از طریق امرار معاش با کشاورزی پیشرفته تجاری توسط کشاورزان محلی که توسعه دهندگان مؤثری اند، اشاره کرد.

به گزارش ایانا از سایت "سان دی استاندارد"، ماتامبو در جلسه برگزار شده کمیته های پارلمانی آفریقا در سال 2017 در گابورون (Gaborone) ، پایتخت بوتسوآنا، سخنرانی کرد. در این نشست دو روزه به ریاست ماتامبو که دولتمردان آفریقایی، صندوق بین المللی پول 1 (IMF) و گروه بانک جهانی 2 (WBG) حضور داشتند؛ درباره تحول اقتصادی و اشتغالزایی، با تمرکز بر کشاورزی و کسب و کار مبتنی بر کشاورزی در آفریقا، بحث و گفت وگو شد .

مسائل مورد بحث در بنیادهای سیاست کشاورزی شامل: اصلاحات و دستورکارها؛ فنّاوری های کشاورزی؛ مشارکت بخش خصوصی؛ زنجیره های ارزش و اشتغالزایی پایدار برای زنان و جوانان؛ تأمین مالی زیرساخت های کشاورزی و مشارکت مالی بود.

به طورکلی، بوتسوآنا در میان کشورهایی قرار دارد که مقادیر قابل توجهی از هزینه های عمومی شان را به بخش کشاورزی اختصاص داده اند، اما نتایج بعد از آن، سرمایه گذاری ها را منعکس نکرده است. یکی از مشکلات شناخته شده در گذشته شکست در کمک به کشاورزان و مثال آن برنامه یکپارچه حمایت از توسعه کشاورزی در مناطق قابل کشت 3 (ISPAAD) بود که جایگزین برنامه توسعه زمین های قابل کشت 4 (ALDEP) در سال 2008 شد.

ایسپاد برنامه ای بود که برای بالابردن انطباق با فنّاوری طراحی شده بود. دستورالعمل اصلاح شده از سوی وزارت کشاورزی مشخص کرد که نظام کشاورزی اخیر در کشور بوتسوآنا، کشاورزان را بر اساس میزان و مناطق تولیدشان دسته بندی نمی کند و بنابراین از همه آنان به طور مساوی تحت برنامه ایسپاد حمایت می کند. در پایان این کار، کشاورزان کمک هایی متناسب با سطح کار و تولیداتشان به دست نمی آوردند. بنابراین، نیاز به دسته بندی کشاورزان و ارائه بسته های یارانه ای مناسب با میزان تولیدات آنها ضروری است.

در پایان این نشست ماتامبو گفت که در طول دو روز سپری شده طرح هایی برای شناسایی شکست بازار پوشش داده شد و همچنین تولیدکنندگان به کمک زنجیره های قوی با بازارهای بین المللی ارتباط یافتند. همچنین مشورت های آنان بر به حداقل رساندن درصد هزینه های عمومی در کشاورزی اشاره داشت. با این حال، توافقی در این میزان به وجود آمد -مثلاً باید با توجه به ارتباط داخلی میان بخش کشاورزی با سایر بخش های اقتصادی و همچنین بازدهی هزینه ها، 10 درصد بررسی شود. همچنین ماتامبو گفت:"مشورت های ما شامل نیاز به اطمینان از سیاست های کلان اقتصادی مناسب و سرمایه گذاری در زیرساخت ها بود."

در طول این نشست، پیش نویس تفاهمنامه ای تهیه شد و آقای وزیر اعلام کرد که این تفاهمنامه باید در اکتبر 2017 به تصویب برسد و موضع مشترک و حمایت از مناطق در الویت از سوی نظام برتون وودز 5 (Bretton Woods) را منعکس کند.

پانوشت:

1. International Monetary Fund

2. World Bank Group

3. Integrated Support Program for Arable Agricultural Development

4. Arable Land Development Program

5. سیستم مدیریت پولی برتون وودز قوانین روابط مالی و تجاری میان کشورهای ایالات متحده، کانادا، اروپای غربی، استرالیا و ژاپن را مشخص می کند. این سیستم اولین نمونه از یک نظام پولی کاملاً مشورتی است که با هدف کنترل روابط پولی میان ملت-دولت‌های مستقل تأسیس شده است. در سیستم برتون وودز هر کشور باید سیاست پولی را اتخاذ کند که نرخ مبادله ارز خود را به طلا گره بزند و آن را ثابت نگه دارد. همچنین، این سیستم باید به عدم همکاری میان دیگر کشورها و جلوگیری از ایجاد رقابت برای کاهش ارزش ارزها نیز بپردازد.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید