Iranian Agriculture News Agency

در مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم مطرح شد

50 درصد پاکستانی ها به بخش کشاورزی متصل شده اند

دکتر امتیاز محمد ، رهبر پروژه برنامه نوآوری کشاورزی پاکستان و نماینده این کشور در مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم گفت: "پاکستان کشوری دارای کشاورزی است و 50 درصد جمعیت آن به این بخش متصل شده اند و فنّاوری های جدیدی برای کشاورزی مورد نیاز است."

50 درصد پاکستانی ها به بخش کشاورزی متصل شده اند

دکتر امتیاز محمد (ImtiazMuhammad) ، رهبر پروژه برنامه نوآوری کشاورزی پاکستان 1 (AIP) و نماینده این کشور در مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم 2 (CIMMYT) گفت: "پاکستان کشوری دارای کشاورزی است و 50 درصد جمعیت آن به این بخش متصل شده اند و فنّاوری های جدیدی برای کشاورزی مورد نیاز است."

به گزارش ایانا دکتر محمد در گفت وگو با سایت دِ نیوز (The News) گفت که در نهایت نیمی از جمعیت پاکستان از راه کشاورزی، فرآوری محصولات زراعی و بازاریابی آن ها کسب درآمد می کنند. هنوز کشاوزی فقط 21 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می شود و 1.5 درصد رشد در مقایسه با رشد 5.8 درصدی تمامی بخش های اقتصادی داشته است.

او درباره برنامه نوآوری کشاورزی در پاکستان می گوید که این برنامه از سوی سیمیت (CIMMYT) و با سرمایه گذاری سازمان بین المللی توسعه آمریکا 3 (USAID) به اجرا درآمده و سازمان های دیگری مانند مؤسسه تحقیقات بین المللی دامداری 4 (ILRI) ، مرکز جهانی سبزیجات 5 (AVRDC) ، مؤسسه بین المللی تحقیقات برنج 6 (IRRI) ، دانشگاه دیوس (Davis University) ایالت کالیفرنیا و شورای تحقیقات کشاورزی پاکستان 7 (PARC) در اجرای آن همکاری های فعالی داشته اند.

او گفت که تحقیقات کشاورزی برای توسعه 8 (AR4D) ، اصولی است برای ترویج جامعه علوم تحقیقاتی مبتنی بر نتایج و تقاضا است تا در نهایت مشارکت بخش کشاورزی پاکستان را در تولید ناخالص داخلی افزایش دهد که در نیجه به رشد اقتصادی کلی و کاهش فقر در این کشور کمک می کند.

او توضیح داد که اهداف بلند مدت این پروژه امنیت غذایی، حفاظت از محیط زیست، حساسیت جنسیتی و کاهش فقر به کمک فنّاوری های پایدار، شیوه های مدیریت منابع، روش های پیشرفته کشاورزی و نظام های بهبود یافته است.

دکتر محمد اضافه کرد که تمرکز این برنامه بر تغییرات فوری و متوسط نتایج از طریق جایگزینی دانش، تقویت رفتاری و سازمانی بازیگران اصلی بخش کشاورزی است که شامل خرده مالکان کشاورز، تأمین کنندگان ورودی ها، محققان و دانمشندان با توجه بیشتر به زنان و جوانان است.

او گفت که این پروژه به منظور دستیابی به پایداری و بهره وری در تولید و دریافت محصولات و خدمات، مکانیزم های همکاری را برای اشتراک منابع، دانش و مخاطرات با سازمان های دولتی و بخش خصوصی اتخاذ کرده است.

پانوشت:

1. Agriculture Innovation Program

2. International Maize and Wheat Improvement Center

3. US Agency for International Development

4. International Livestock Research Institute

5. World Vegetable Centre

6. International Rice Research Institute

7. Pakistan Agricultural Research Council

8. Agricultural research for development

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید