Iranian Agriculture News Agency

انتقاد انجمن صنفی تولیدکنندگان اسب از عملکرد فدراسیون سوارکاری

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان و تولید کنندگان اسب کشور گفت: تمامی امور تولید اسب به غیر از رقابت های ورزشی زیر نظر وزارت جهاد و کشاورزی است، این درحالی است که ما امروز شاهد دخالت فدراسیون سوارکاری در همه امور مربوط به اسب هستیم.


بابک شکی در گفت و گو با ایرنا در این باره، گفت: براساس قانون همه امور مربوط به اسب از جمله انتقال،واردات ، صادرات و نظارت ،تبارنامه ، برپایی جشنواره و حراج اسب های زیبایی، بر عهده وزارت جهاد و کشاورزی است اما فدراسیون سوارکاری که به نوعی در این زمینه پیمانکار این وزارت خانه به شمار می رود در تمامی امور مربوط به اسب ورود می کند.
وی ادامه داد: این درحالی است که انجمن صنفی، تعاونی ها و سایر نهادهای مرتبط با امور اسب امروز برای این امر تشکیل شده و ادامه وضعیت موجود با توجه به مصوبه قانونی مجلس در نظام جامع دامپروری که براساس آن همه امور مربوط به اسب باید به انجمن ها و نهادهای مردمی واگذار شود، غیرقانونی است .
به گفته شکی، این انجمن در سال 91در راستای جلوگیری از انقراض نژادهای اسب اصیل ایران، اصلاح نژاد و سنتز نژادهای اسب، شناسایی و تعیین هویت و ثبت تمامی اسب های کشور، معرفی اسب های تولیدی پرورش دهندگان داخلی اسب در کشور و در مجامع بین المللی راه اندازی شده است.
ایجاد هماهنگی­ها و کمک قانونی در جهت انجام خدمات زیربنایی برای پرورش­دهندگان اسب کشور، کمک به رفع مشکل قرنطینه با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، توسعه تولید ملی و بازار داخلی صنعت اسب ،هماهنگی­ های لازم در راستای ایجاد مراکزاصلاح نژادی، همکاری و انجام هماهنگی در جهت تبلیغات و برگزاری جشنواره­ها و رقابت های زیبایی و حراج و اقدامات مشابه به منظور معرفی و بازاریابی تمامی خدمات و محصولات این صنعت در سطح ملی و بین المللی از دیگر فعالیت های انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان و تولید کنندگان اسب کشور عنوان شده است.
دبیر این انجمن در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که هیچ کجای دنیا تصدی تولید اسب برعهده وزارت ورزش و جوانان و زیر مجموعه آن یعنی 'فدراسیون سوارکاری' نیست.
این پیشکسوت سوارکاری کشور افزود: انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان و تولید کنندگان اسب کشور پیشتر زیر نظر وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کرد و با توجه به مطالبات مردمی از وزارت جهاد و کشاورزی انتظار می رود بر اساس قانون نظام جامع دامپروری تمامی امور تولید اسب به این انجمن ها واگذار شود.
شکی درباره آمار تعداداسب ها در کشور نیز توضیح داد که هنوز آمار دقیقی در این باره وجود ندارد اما براساس پیش بینی ها حدود50 هزار راس اسب از نژادهای مختلف در کشور وجود دارد.
گردهمایی اعضای تعاونی های اسبی و انجمن های نژادی و تولید کنندگان و پرورش دهندگان نژادهای مختلف اسب از سراسر کشور به همت انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان و تولید کنندگان اسب روز گذشته در سالن همایش های مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور واقع در مشکین دشت کرج برگزار شد.
شرکت کنندگان در این گردهمایی ضمن بررسی وضعیت تولید و پرورش اسب در کشور ابراز امیدواری کردند که با انسجام و وحدت در پوشش انجمن صنفی تولیدکنندگان بتوانند براساس اصل ۴۴ قانون اساسی کلیه امور مربوط به اسب را با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و مرکز اصلاح نژاد بر عهده خود گیرند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید