Iranian Agriculture News Agency

دامپزشکی آذربایجان شرقی، رتبه برتر GIS طیور

کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، در ارزیابی اردیبهشت ماه سال91 سامانه GIS طیور رتبه برتر کشوری را در بین ادارات کل دامپزشکی کشورکسب نمود.

به گزارشایانا ، دکتر عیسی مرادی کریمی معاون فنی اداره کل با اعلام این خبر گفت: به دنبال تلاشهای مجدانه کارشناسان اداره بررسی و مراقبت بیماری های دامی اداره کل و نیز همکاران شهرستانها، این اداره کل موفق به کسب رتبه برتر ارزیابی سامانه GIS طیور در اردیبهشت ماه شد.

وی با اشاره به اینکه توسط این سامانه کلیه اقدامات بهداشتی در انواع واحدهای مرغداری نظیر وضعیت جوجه‌ریزی، گواهی‌های صادره برای حمل و نقل طیور، آمار تلفات، آمار وقوع بیماریها، شرایط بهداشتی و ... به صورت روزانه ثبت و قابل ارزیابی خواهد بود گفت: با توجه به تعداد و ظرفیت مجوزهای صادره جوجه‌ریزی و با عنایت به گواهی‌های صادره برای بارگیری و حمل و نقل طیور به مقصد کشتارگاه‌ها که همگی در این سامانه ثبت خواهند گردید، امکان تهیه گزارش‌های کاربردی مختلف در این سیستم وجود دارد.

شایان ذکر است، که این سیستم اطلاعات جغرافیایی به عنوان سیستم پایش برخط (آنلاین) بیماریهای طیور عمل نموده و با اجرای این سیستم شیوع و بروز بیماریهای طیور قابلیت تجزیه و تحلیل کامل یافته و به اقدامات سریع بهداشتی در قالب واکنش سریع عملیاتی سامان داده خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید