Iranian Agriculture News Agency

نیاز به تحکیم پروژه های کشاورزی/افزایش درآمد کشاورزی در مناطق روستایی موضوع اصلی کارگاه آموزشی

نیاز به تحکیم پروژه های کشاورزی برای دستیابی به نتایج مطلوب از قبیل افزایش درآمد کشاورزی در مناطق روستایی موضوع اصلی بحث در کارگاه آموزشی دو روزه ای بود که روز 18 اوت امسال در هتل سوترن کراس در سووآ پایتخت فیجی پایان یافت.

نیاز به تحکیم پروژه های کشاورزی/افزایش درآمد کشاورزی در مناطق روستایی موضوع اصلی کارگاه آموزشی

نیاز به تحکیم پروژه های کشاورزی برای دستیابی به نتایج مطلوب از قبیل افزایش درآمد کشاورزی در مناطق روستایی موضوع اصلی بحث در کارگاه آموزشی دو روزه ای بود که روز 18 اوت امسال در هتل سوترن کراس ( Southern Cross ) در سووآ( Suva ) پایتخت فیجی پایان یافت.

به گزارش ایانا از سایت "اگریکالچر این نیوز"، با هماهنگی بخش خدمات فرعی محصولات زراعی در وزارت کشاورزی فیجی و جامعه اقیانوسیه 1 (SPC) ، کارگاه آموزشی پشتیبانی از خرده مالکان کشاورز مناطق زراعی آسیا و اقیانوسیه 2 (SAAS) با کمک به تقویت خدمات مشاوره ای کشاورزی و با حضور 26 نماینده از دولت ها، سازمان های غیر دولتی (ان جی او ها)، مؤسسات دانشگاهی و سایر سهامداران اصلی برگزار شد.

ساکیوس تابیونا (Sakiusa Tubuna) ، هماهنگ کننده منطقه ای صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) در اقیانوسیه، گفت: "پروژه های ساآس (SAAS) همگی درباره ایجاد تغییر در خدمات فرعی جاری است که به طور مؤثری در انتقال دانش و فنّاوری به کشاورزان کمک کند."

آقای تابیونا گفت که دستور کار دولت برای کشاورزی در سال 2020، خدمات فرعی کشاورزی را به عنوان کاتالیزوری در رشد کشاورزی مناطق روستایی مورد توجه قرار می دهد.

همچنین او اضافه کرد که هدف از این دستور کار بهبود دریافت خدمات حمایتی و توجه به خدمات فرعی در نقش هماهنگ کننده ای برای ارتقاء آموزش و تحقیقات کشاورزی است.

پروژه های ساآس، همکاری مشترکی میان آیفاد، اس پی سی، خدمات مشاوره ای اراضی روستایی اقیانوسیه، انجمن جهانی خدمات مشاوره ای روستایی، مرکز منطقه ای تحقیقات و تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی در جنوب شرق آسیا و وزارت کشاورزی فیجی است.

بیانیه بخش اطلاعات در میان موضوعات مورد بحث شامل موارد زیر بود:

· شناسایی شکاف های سیاسی در بخش خدمات فرعی و فرصت هایی برای پرداختن به این شکاف ها؛

· شناسایی ظرفیت سازی برای کشاورزان و تأمین کنندگان خدمات فرعی؛

· شناسایی فرصت هایی برای پشتیبانی از خدمات فرعی؛

· تأسیس انجمن کشوری خدمات مشاوره ای و فرعی در فیجی (Fiji) ؛ و

· شناسایی شیوه های خوب برای خدمات فرعی در فیجی که می تواند الهام بخش کارهای آینده باشد.

پانوشت:

1. South Pacific Commission که در سال 1947 تأسیس شد و شامل 6 کشور استرالیا، فرانسه، هلند، نیوزلند، انگلستان و ایالات متحده امریکا بود، امروزه به عنوان سازمان اصول فنی و علمی در منطقه اقیانوس آرام شناخته می شود.

2. Strengthened Agricultural Advisory Service

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید