Iranian Agriculture News Agency

شرکت روسی خبر داد

کمباین تمام اتوماتیک و بدون راننده تا سال 2024 /هزینه این کمباین از دستگاه های مشابه کمتر است

کمباین دروگر به صورت تمام اتوماتیک توسط یک شرکت روسی ساخته شده است که هزینه اش از هزینه های معمول چنین فناوری کمتر است.

کمباین تمام اتوماتیک و بدون راننده تا سال 2024 /هزینه این کمباین از دستگاه های مشابه کمتر است

کمباین دروگر به صورت تمام اتوماتیک توسط یک شرکت روسی ساخته شده است که هزینه اش از هزینه های معمول چنین فناوری کمتر است.

به گزارش ایانا از سایت "اگری لند"، به گفته شرکت، عملیات این ماشین کاملا اتوماتیک و بدون راننده است. این شرکت روسی به نام Cognitive Technologies (1) شناخته شده است که سیستم ها و نرم افزار های رباتیک را توسعه می دهد.

این شرکت ادعا می کند که استفاده از چنین فناوری می تواند تولید را افزایش و ضایعات را کاهش دهد و این اجازه را می دهد تا اپراتور کمباین "به جای تمرکز روی فرمان وسیله (هدایت) و رانندگی" روی تنظیمات دستگاه متمرکز شود.

این دستگاه می تواند عملیات را برای محصولی مانند جو "کم رشد" (تنها با 30 سانتی متر بلندی)، انجام دهد؛ در حالی که در سیستم عملیات با استفاده از تنها یک دوربین ویدئویی، به جای تعداد زیادی دوربین و سنسور انجام می شود. در واقع، این شرکت می گوید که برخلاف سیستم های گران قیمت ، سیستم برای انجام کار تنها یک دوربین و یک شبکه عصبی (2) دارد .

این شرکت اعلام کرد، این سیستم در سطح بالایی از دقت، عمل می کند - با انحراف کمتر از 5 سانتیمتر. سیستم به طور خودکار، کمباین دروگر را با تکمیل هر یک از عملیات متوقف می کند.

اولگا اوسکووا، رئیس شرک Cognitive Technologies ، توضیح داد: "ما پنج سال صرف توسعه این فناوری کرده ایم. ما انتظار داریم که تا 2023-2024 یک دروگر دانه ای کاملا اتوماتیک ارایه دهیم."

وی گفت: "ما در حال حاضر یک سیستم بینایی کامپیوتری بسیار پیشرفته ای ایجاد کرده ایم که امکان می دهد فقط با یک دوربین به نتایج مشابهی که تولید کنندگان بین المللی با سه تا چهار سنسور دریافت می کنند، دست یابیم. در نتیجه هزینه تجهیزات سه تا چهار برابر کمتر می شود و این موضوع مزیت رقابتی قابل توجهی برای دستگاه محسوب می شود."

این شرکت در طول هفته های اخیر تجهیزات خود را آزمایش کرده است؛ این سیستم به یک دروگر ساخت روسیه Rostselmash RSM 181 Torum مجهز است و این آزمایش ها در منطقه روستوف جنوب روسیه انجام شد.

در طول یک و نیم روز، سیستم در حالت عملیات گندم به جو آزمایش شد، به طوری که در حال حاضر، دستگاه قادر به تشخیص محصول است، بنابراین دستگاه به طور اتوماتیک می تواند هدایت شود. به گفته شرکت، عملیات دستگاه بهتر از هدایت انسانی (رانندگی انسان) انجام می شود.

همچنین دوربین و نرم افزار مربوطه می توانند تمام موانع از جمله: ناحیه های غیر برش؛ لایه های کاه؛ درختان؛ جاده ؛ افراد و غیره را تشخیص دهد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- یک شرکت نرم افزاری روسی است که در زمینه سیستم های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت دارد. این شرکت در سال 1993 در مسکو تاسیس شدو دارای دفاتری در شرق اروپا با مراکز تحقیق و توسعه در روسیه است.

2- شبکه عصبی مصنوعی Artificial Neural Network (ANN) ، ایده ای است که مانند مغز به پردازش اطلاعات می پردازد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید