Iranian Agriculture News Agency

نتایج پژوهش «فوکوا» وابسته به دانشگاه سرشناس دوک آمریکا نشان می­‌دهد:

بنگاه‌هایی که به نام مؤسسان شان نام‌‌گذاری می‌شوند، سودآوری بیشتری دارند

نتایج یک پژوهش دانشگاهی نشان می­‌دهد که نام­ گذاری بنگاه‌های اقتصادی جدید به نام مؤسسان یا سهامداران اصلی این بنگاه‌ها، می‌­تواند باعث جلب اعتماد مشتریان و متعاقبا افزایش سودآوری آن ها شود.

بنگاه‌هایی که به نام مؤسسان شان نام‌‌گذاری می‌شوند، سودآوری بیشتری دارند

نتایج یک پژوهش دانشگاهی نشان می­‌دهد که نام­ گذاری بنگاه‌های اقتصادی جدید به نام مؤسسان یا سهامداران اصلی این بنگاه‌ها، می‌­تواند باعث جلب اعتماد مشتریان و متعاقبا افزایش سودآوری آن ها شود.

به گزارش ایانا از اتاق ایران، در دنیای امروز انتخاب یک نام مناسب برای بنگاه‌های اقتصادی گاهی ممکن است بسیار پرهزینه باشد. کارآفرینانی که به دنبال یافتن یک نام بی‌عیب و نقص برای بنگاه اقتصادی نوپای خود هستند، می‌توانند از آژانس‌های تبلیغاتی شناخته‌شده‌ای که تخصصشان نام‌گذاری شرکت‌هاست کمک بگیرند؛ اما این کار ممکن است ده‌ها هزار دلار هزینه به آنها تحمیل کند. شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از کارآفرینان آمریکایی از الگوی رئیس‌جمهور کنونی کشورشان پیروی می‌کنند و نام خودشان را بر کسب‌وکار جدیدشان می‌گذارند.

جالب اینجاست که بر اساس مقاله‌ای که اخیراً از سوی پژوهشگران دانشکده‌ کسب‌وکار «فوکوا» وابسته به دانشگاه سرشناس دوک آمریکا، منتشر شده است ، نام‌گذاری بنگاه‌ها به نام مؤسسان آن ها نه‌تنها موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های اولیه می‌شود، بلکه می‌تواند به افزایش سودآوری آن ها نیز کمک کند.

در پژوهش مذکور با استفاده از داده‌های پایگاه تجاری آمادئوس (Amadeus) اطلاعات حدود دو میلیون بنگاه اقتصادی فعال در اروپای غربی مورد بررسی قرار گرفته است؛ این بنگاه‌ها اغلب نسبتاً جوان بوده و تعداد سهامداران و کارکنان آن ها کم بوده است. نویسندگان مقاله با بررسی نام خانوادگی سهامداران اصلی بنگا‌ه‌ها متوجه شدند که 19 درصد از این شرکت‌ها نام خود را از نام خانوادگی مؤسسان خود گرفته‌اند.

پس از کنترل عوامل تأثیرگذار احتمالی، مشخص شد بازدهی دارایی‌های شرکت‌هایی که نامشان را از نام خانوادگی سهامدار اصلی‌ خود گرفته‌اند، 3 درصد بیش از سایر شرکت‌ها است.

نویسندگان مقاله در توجیه این تفاوت می‌گویند: وقتی شما یک شرکت را به نام خودتان نام‌گذاری می‌کنید، درواقع به مشتریان بالقوه یک سیگنال ویژه می‌دهید، شما معتقدید کیفیت محصولتان به حدی خوب است که حاضرید نه‌تنها از اعتبار شرکت، بلکه از اعتبار شخص خودتان برای تضمین آن هزینه کنید. اگر شما در کسب‌وکارتان شکست بخورید، این شکست تا پایان عمر کاری‌ شما در پرونده‌تان باقی خواهد ماند. نویسندگان مقاله معتقدند مشتریان این سیگنال را درک می‌کنند و در مقابل آن به شرکت پاداش می‌دهند.

با مقایسه نام‌های متفاوت بنگاه‌های اقتصادی، فرضیه فوق به‌طور دقیق‌تر مورد آزمایش قرار گرفت. کارآفرینانی که نام خانوادگی آن ها پرتکرار و رایج است کمتر با نام بنگاه‌های اقتصادی‌شان شناخته می‌شوند، بنابراین سیگنالی که آن ها از طریق گذاشتن نام خانوادگی خود بر شرکت‌هایشان به مشتریان می‌دهند، ضعیف‌تر است. به همین دلیل انتظار می‌رود اضافه بازدهی دارایی‌ها در شرکت‌هایی که طبق نام خانوادگی این کارآفرینان نام‌گذاری شده‌اند، کمتر باشد.

در چنین شرایطی آیا ممکن است کارآفرینانی که مقبولیت چندانی ندارند، دست به تقلب زده و برای کسب سود بیشتر از این حربه کمک بگیرند؟ البته که این امکان وجود دارد، اما آن ها باید ابتدا منافع کوتاه‌مدت این کار متقلبانه را با آسیب‌هایی که در بلندمدت به اعتبارشان وارد می‌شود، در دو کفه‌ی ترازو بگذارند.

شاید بهتر باشد از همان اول یک نام متفاوت را برای بنگاه اقتصادی جدید خود انتخاب کنید تا در صورت شکست مجبور نشوید نام خانوادگی خود را تغییر دهید!

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید