Iranian Agriculture News Agency

در نیوزیلند انجام می‌شود

طرح کارآموزی لبنی، برای ورود افراد علاقه‌مند به این صنعت/ افراد خواهان توانمندی، رهبری آینده و نگرش و مهارت آموزش می‌بینند

فدراسیون کشاورزان نیوزیلند در نظر دارد تا طرح کارآموزی لبنی را در قالب برنامه آموزشی برای ورود افراد علاقه‌مند به این بخش اجرا کند.

طرح کارآموزی لبنی، برای ورود افراد علاقه‌مند به این صنعت/ افراد خواهان توانمندی، رهبری آینده و نگرش و مهارت آموزش می‌بینند

فدراسیون کشاورزان نیوزیلند (1) در نظر دارد تا طرح کارآموزی لبنی را در قالب برنامه آموزشی برای ورود افراد علاقه‌مند به این بخش اجرا کند.

به گزارش ایانا از سایت " nzherald "، قرار است این طرح برای 500 نفر از کارآموزان، با تمرکز اولیه در 7 منطقه نیوزیلند اجرا شود.

این در حالی است که فدراسیون کشاورزان نیوزیلند پیش از این، طرح کارآموزی را به نام " کارآموز مزرعه" از سال 1970 تا اوایل دهه 1990 اجرا کرده بود.

کریس لوئیس، رئیس بخش لبنی فدراسیون کشاورزان نیوزیلند می‌گوید: "مدل پیشنهادی جدید یک برنامه پیشرفته و مدرن است که با توجه به شیوه‌های جدید و نیازهای آینده در نظر گرفته شده است. همه ما نیاز داریم که کشاورزی لبنی بیش از پیش پیشرفت کنند."

این در حالی است که کریس و ریک پاودرل، رییس سابق بخش Meat & Fibre با مرکز آموزش کشاورزی پرایمری ای‌تی‌اُ ( Primary ITO ) روی جزییات طرح کار کردند.

کریس گفت: "یک پیغام قابل توجه از سوی سازمان‌های دولتی این است که ما برای همیشه نمی‌توانیم به کارکنان خارج از کشور وابسته باشیم. این وابستگی می‌تواند روی اقتصاد ما تاثیر بگذارد و در عین حال نیوزیلندی‌های بیشتر نیازمند کار شوند. دولت نیوزیلند در نظردارد تا میزان مهاجرت را تا حدود 10 هزار نفر در سال کاهش دهد."

گاوین فارست، مدیر سیاستگزاری فدراسیون کشاورزان می‌گوید: "فدراسیون برای حمایت از سیاست‌های مربوط به مهاجرت و برای کمبود مهارت‌ها بر اساس نیازهای منطقه کار را ادامه می‌دهد تا نیوزیلندی‌ها بتوانند شغل مناسب خود را بیابند. این طرح کارآموزی لبنی می‌تواند راهکاری برای کاهش نیاز به افراد خارجی باشد."

همچنین این طرح با برنامه‌های آکادمی‌های آموزشی ارتباط دارد و بودجه ای از سوی وزارت توسعه اجتماعی برای کمک به 70 هزار جوان نیوزیلندی (که استخدام نشده، یا دارای آموزش‌های لازم نیستند) در نظر گرفته شده است.

دکتر لیندا سیسونز، مدیر اجرایی پرایمری ای‌تی‌اُ، در این باره به سه گروه افراد (کاندیدا برای آموزش) اشاره می‌کند:

1- کسانی که می‌خواهند در این زمینه توانمند شوند ؛ پتانسیل رهبری در آینده پیدا کنند ؛ دارای نگرش و مهارت ودرک درست باشند.

2- افرادی که تجربی هستند و تمایل به کار و آموزش دارند.

3- کسانی که در حال حاضر مشغول به کار نیستند و ممکن است آموزش درستی ندیده باشند و تصمیم دارند سرمایه گذاری زیادی انجام دهند، زیرا آن‌ها خود را برای ورود به مزرعه آماده می‌کنند.

در این طرح، تازه واردان با یک دوره 16 هفته ای آموزش را آغاز می‌کنند. چهار هفته نخست، آن‌ها با قوانین پایه ای کار و رفتارها، بهداشت و ایمنی و غیره آشنا می‌شوند. پس از آن 12 هفته در مزرعه، در زمینه افزایش مهارت‌های نگهداری دام، مدیریت پایه چراگاه، استفاده موتو سیکلت / موتور 4 چرخ و ایمنی، و غیره آموزش می‌بینند. در این مرحله کارآموزان می‌توانند مدرک سطح 1 و 2 در چارچوب NZQA (مجوز صلاحیت) را دریافت کنند.

آلیستر شنان، مدیر خدمات مشتریان پرایمری ای‌تی‌اُ ، می‌گوید: "مرحله بعدی کارآموزی، بسته به میزان یادگیری کارآموزان دو تا سه سال طول می‌کشد تا دوره تکمیل شود و می‌توانند گواهینامه سطح 3/4 در لبنیات دریافت کنند.

آلیستر افزود: "ما جوانانی را می‌خواهیم که علاقه زیادی به کشاورزی لبنی داشته باشند تا بتوانند به عنوان یک کشاورز موفق کار کنند - کسی که زمان و تلاش خود را در این راه صرف می‌کند، تنها به عنوان یک کارگر نخواهد بود."

وی خاطر نشان کرد: "همچنین مجموعه ای از برنامه‌های حمایتی و آموزشی برای کشاورزان وجود دارد. در عین حال ما رویکرد جامع و کاملی داریم".

کریس می‌گوید: "در طرح قدیم، فرآیند انتخاب چنین بود که تا پایان دوره، فارغ التحصیلان می‌توانستند کارفرمایان خود را انتخاب کنند."

وی افزود: "در طرح جدید بایدکارآفرینان نشان دهند که برای این کار آماده هستند، به آن‌ها آموزش داده می‌شود تا با کارکنان خود چگونه رفتار کنند و در عین حال تمرین می‌کنند."

آلستر شنان، در مورد میزان هزینه تبدیل یک کارآموز به کشاورز ، می‌گوید: "پرایمری ای‌تی‌اُ، هزینه آموزش و بیشتر هزینه‌های مراقبتی را تامین می‌کند."

گفتنی است، پرایمری ای‌تی‌اُ، از نامزدهای مناسب این طرح دعوت کرده، به طوری که با تایید بودجه، به زودی ثبت نام از مزارع لبنی علاقه مند آغاز خواهد شد و قرار است این طرح تا پایان امسال راه اندازی شود./


ترجمه: فرحناز سپهری

پی‌نوشت:

1- Federated Farmers : سازمان پیشگام مستقل و حامی روستاییان در نیوزیلند است و هدف آن افزودن ارزش به کسب و کار کشاورزی و تشویق پایداری از طریق مدیریت مناسب است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید