Iranian Agriculture News Agency

رتبه برتر یزدی‌ها در تولید محصولات گلخانه‌ای/ کشاورزان یزدی آب را بهینه مصرف می‌کنند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهره گیری و استفاده بهینه از منابع آبی می تواند در تولید محصولات کشاورزی موثر باشد و از این رو باید فعالیت های کشاورزی را همواره با برنامه ریزی و اقدام صحیح انجام داد.

رتبه برتر یزدی‌ها در تولید محصولات گلخانه‌ای/ کشاورزان یزدی آب را بهینه مصرف می‌کنند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهره گیری و استفاده بهینه از منابع آبی می تواند در تولید محصولات کشاورزی موثر باشد و از این رو باید فعالیت های کشاورزی را همواره با برنامه ریزی و اقدام صحیح انجام داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمود حجتی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که با حضور استاندار استان در محل دفتر آیت الله محمد رضا ناصری انجام شد افزود: در تمام کشور به صورت میانگین حدود 240 میلی متر بارندگی داریم ولی در یزد این میزان فقط حدود 60 تا 70 میلی متر و به نوعی یک چهارم بارندگی میانگین کشوری است .

وی به سخت کوشی کشاورزان یزد در تولید محصولات به رغم بارندگی های محدود اشاره کرد و افزود: فعالیت کشاورزان یزد در نحوه استفاده درست از آب برای کشاورزی در کشور قابل توجه است که نمونه بارز آن کشت های گلخانه ای است .

وی ادامه داد: کشاوزران استان یزد در زمینه تولید انواع محصولات گلخانه‌ای به خصوص خیار گلخانه‌ای دارای رتبه نخست و در خصوص تولید پسته نیز دارای رتبه چهارم کشور هستند .

همچنین امام جمعه یزد به مهاجرت مردم از روستاها به شهرها اشاره کرد و گفت: اصلاح سودهای بانکی و ارائه تسهیلات مناسب به تولید کنندگان در مناطق روستایی در کاهش مهاجرت ها موثر است .

آیت الله محمد رضا ناصری افزود: کم آبی و خشکسالی از مهمترین مسائل و مشکلات استان یزد است و باید تدابیری انجام شود تا از خالی شدن آن مناطق پرهیز شود .

وی تصریح کرد: ایجاد مشاغل مناسب در سطح روستاها با همکاری مسئولان و حمایت بخش خصوصی موجب ماندگاری مردم و جوانان در روستاها و رونق کسب و کار می شود .

همچنین استاندار یزد در این مراسم گفت: به مناسبت هفته دولت 403 طرح با اعتبار 1800 میلیارد تومان در این استان افتتاح و 58 طرح با اعتبار 170 میلیارد تومان در سطح یزد و مناطق تابعه استان کلنگ‌زنی می‌شود .

سیدمحمد میرمحمدی افزود: هفته دولت یک فرصت مناسب برای بیان فعالیت‌های دولت و نظام به مردم است که باید قدر آن را به خوبی دانست و آنها را در جریان امور قرار داد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید