Iranian Agriculture News Agency

تغییر استانداردهای قند و نمک و روغن در واحدهای صنایع غذایی


رییس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه افتتاح ساختمان اداری اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به موضوع سلامت مردم از تغییر استانداردهای قند، نمک و روغن در محصولات غذایی خبر داد.

نیره پیروزبخت، در این مراسم که صبح امروز با حضور مسئولان استان خراسان جنوبی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: قند، نمک و روغن جزء مواد غذایی پرمصرف است که استفاده از آنها در سایر محصولات غذایی تابع استانداردهای ویژه ای است.

وی افزود: برای سلامت مردم در استانداردهای این سه ماده تجدیدنظر کردیم تا مضرات محصولات غذایی ناشی از مصرف بی رویه قند، نمک و روغن به حداقل کاهش یابد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این اقدام مورد توجه برخی سازمان های بین المللی نیز قرار گرفت، افزود: به همین دلیل سازمان بین المللی کدکس غذایی، تدوین استاندارد 7 نوع روغن گیاهی را به سازمان ملی استاندارد ایران محول کرده است.

پیروزبخت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صادرات کالا به کشور افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به هم مرز بودن کشورمان با افغانستان ، لازم است آزمایشگاهی را در مبادی مرزی ایجاد و تجهیز کنیم تا علاوه بر تسهیل در صادرات، سهم عمده ای در بازار کشور افغانستان داشته باشیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار همراهی و مساعدت مسئولان استانی برای استقرار آزمایشگاهی مجهز در مرز ایران و افغانستان شد.

در این مراسم ،سید علی اکبر پرویزی، استاندار استان بر تقویت اقتصاد کشور با مدیریت صحیح صادرات به ویژه در موضوع فرآورده های سوختی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، نیره پیروزبخت پس از مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره کل استاندارد استان خراسان جنوبی و دیدار صمیمانه با همکاران اداره کل به دیدار آیت الله عبادی، نماینده ولی فقیه در استان رفت
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید