Iranian Agriculture News Agency

افزایش 4.5 میلیون تنی محصولات کشاورزی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محصولات کشاورزی اردبیل از3.7 میلیون تن در سال 92 به 4.5 میلیون تن در سال 95 افزایش یافت.

افزایش 4.5 میلیون تنی محصولات کشاورزی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: محصولات کشاورزی اردبیل از3.7 میلیون تن در سال 92 به 4.5 میلیون تن در سال 95 افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، عدیل سروی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد:بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال جاری بیش از 3 میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات زراعی ، 39 هزار تن انواع محصولات دامی و 36 هزار تن انواع محصولات باغی در استان تولید می شود .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی میزان تولید انواع محصولات زارعی و دامی و باغی که در سال 92 ، 3 میلیون و 700 هزار تن بود در سال 95 به 4 میلیون و 500 هزار تن رسید.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تولید محصولات در سال جاری از مرز 4 میلیون و 650 هزار تن بگذرد.این درحالی است که به دلیل بارندگی های نامنظم و کم و همچنین وضعیت نامناسب شرایط جوی به دلیل استفاده از انواع بذور مقاوم به گرما و خشکسالی و کم آبی و همچنین بکارگیری آخرین فن آوری و تکنولوژی در بخش های امور دام و زراعت و باغبانی نه تنها با کاهش تولید در سطح استان روبرو نخواهیم شد، بلکه شاهد افزایش تولید در سایه لطف الهی و زحمات دست اندرکاران بخش کشاورزی نیز خواهیم بود.

این مقام مسئول در خصوص میزان جذب مواد خام تولیدی و توسعه صنایع تبدیلی وتکمیلی در استان نیز افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون و 7 هزار تن مواد خام تولیدی توسط این صنایع جذب شده و به انواع محصولات قابل مصرف با ماندگاری طولانی مدت تبدیل شده است یعنی از 4 میلیون و 500 هزار تن محصول تولیدی 23 درصد آن جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی شده است که امید واریم تا پایان سال جاری این میزان جذب نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید