Iranian Agriculture News Agency

27 کشور در دوره آموزشی سیاستگزاری کشاورزی شرکت کردند/شرکت کنندگان با نظام سیاست کشاورزی جامع و یکپارچه با هدف ارتقاء رفاه اجتماعی آشنا شدند

شرکت کنندگانی از زامبیا در میان نمایندگانی از 27 کشور آفریقایی از دوره آموزشی ظرفیت سازی با هدف تقویت مهارت های سیاستگزاران برای رسیدگی به چالش های رشد در بخش کشاورزی بهره مند شدند.

27 کشور در دوره آموزشی سیاستگزاری کشاورزی شرکت کردند/شرکت کنندگان با نظام سیاست کشاورزی جامع و یکپارچه با هدف ارتقاء رفاه اجتماعی آشنا شدند

27 کشور آفریقایی از دوره آموزشی ظرفیت سازی با هدف تقویت مهارت های سیاستگزاران برای رسیدگی به چالش های رشد در بخش کشاورزی بهره مند شدند.

به گزارش ایانا از سایت "دیلی میل"، کشورهای شرکت کننده در این دوره شامل جمهوری دموکراتیک کونگو، مصر، اتیوپی، کنیا، مالاوی، موریتانی، مراکش، نامیبیا، نیجریه و سنگال بودند.

در این دوره، بیانیه ای از سوی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا در روز جمعه منتشر شد.

این دوره آموزشی از طرف مؤسسه آفریقایی توسعه اقتصادی و برنامه ریزی برای مقامات دولتی سازمان دهی و اخیراً در کشور سنگال برگزار شد.

شرکت کنندگان با برخی از بهترین شیوه ها آشنا شدند از جمله نمونه هایی مرتبط با چگونگی استفاده از یک نظام سیاست کشاورزی جامع و یکپارچه که در ارتقاء تحول اقتصادی و رفاه اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین در این دوره، آگاهی آفریقایی ها نسبت به بهبود شرایط تجارت برای صادرات محصولات کشاورزی آفریقا افزایش یافت و به علاوه با نگرش مراقبتی به مسائل جدید از جمله تمرکز بر معرفی محصولات تراریخته (اصلاح شده ژنتیکی) همراه بود.

سایر موارد شامل پایداری محیط زیست و افزایش علاقه متخصصان مالی بین المللی نسبت به بازارهای بین المللی کشاورزی در میان سایرین بود.

نمونه های ارائه شده بر سیاست کشاورزی تأکید دارد که برای مقابله با چالش های کشورهای آفریقایی مناسب است که باید ارتباطات پیچیده میان فرآیندهای داخلی و خارجی را در برگیرد تا توسعه پایدار ملی از طریق فرصت های ارائه شده در بخش کشاورزی به دست آید.

در اظهارنظری در زمینه توسعه، مُدو اِمبوپ (Modou Mboup) ، مشاور فنی وزیر کشاورزی و توسعه روستایی، گفت که آفریقا طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی را در اختیار دارد که به آن ها اجازه می دهد تا تولیدات متنوعی در بخش کشاورزی داشته باشند.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید