Iranian Agriculture News Agency

قیمت هر کیلو زعفران به ۶ میلیون تومان رسید

نایب رئیس شورای ملی زعفران از افزایش حدود ۳ درصدی قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت:هم اکنون حداقل قیمت هرکیلوگرم زعفران۳میلیون و۷۰۰هزار تومان وحداکثر قیمت آن۵ میلیون و۶۰۰ هزار تومان است.

غلامرضا میری از افزایش ۲ تا ۳ درصدی قیمت زعفران در بازار خبر داد و اظهار کرد: قیمت هرکیلوگرم زعفران در حال حاضر حداقل ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان وحداکثر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره دلایل افزایش قیمت طلای سرخ با اشاره به بحث عرضه و تقاضا، افزود: کسانی که زعفران را در منازل خود دپو کرده بودند طی ٣ ماه گذشته بخش عمده آن را وارد بازار کردند و تنها مقداری از آن باقی مانده ضمن اینکه بخش اندکی هم توسظ کشاورزان به بازار عرضه می شود.

میری با بیان اینکه برداشت زعفران نوبرانه از ١٠ مهرماه آغاز می شود، افزود: برداشت رسمی محصول نیز از ٢٠ مهرماه در کشور آغاز خواهد شد.

وی درباره قیمت طلای سرخ در روزهای آینده پیش بینی کرد: همه چیز بستگی به بحث عرضه و تقاضا دارد؛ در حال حاضر هم صادرات و هم مصرف داخل کم شده چراکه خریداران خارجی و داخلی ترجیح می دهند زعفران نو بخرند بنابراین منتظر برداشت محصول جدید هستند.

میری ادامه داد: بنابراین بعید می دانم افزایش قیمتی بیش از این را در طلای سرخ شاهد باشیم و احتمالا تا آغاز فصل برداشت نرخ ها در همین حدود فعلی باقی می ماند.وی تصریح کرد: ترجیح ما نیز ثبات قیمت است. میری درباره میزان صادرات طلای سرخ در سال جاری نیز افزود: قرار شده مسئولان گمرک آمار صادرات زعفران را تا پایان تیرماه ١٣٩٦، طی هفته جاری اعلام کنند.

منبع:مهر

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید