Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست:

تصمیم‌گیری درباره شکار پرندگان در مهرماه انجام می‌شود

مدیر کل دفتر مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: درباره صدور پروانه شکار پرندگان مهاجر در مهرماه تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

تصمیم‌گیری درباره شکار پرندگان در مهرماه انجام می‌شود

مدیر کل دفتر مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: درباره صدور پروانه شکار پرندگان مهاجر در مهرماه تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

علی تیموری در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره اینکه آیا ممکن است برای برخی استان‌ها مجوز صدور پرنده مهاجر صادر نشود، بیان کرد: معمولا برای پرنده‌های مهاجر سالانه مجوز صادر می‌شود. شاید زمان، فصل و تعداد پرندگان کاهش پیدا کند اما در کل این پروانه برای جوامع محلی صادر می‌شود.

اخباری در شبکه‌های مجازی درباره فروش پرندگان مهاجر در بازار کیان اهواز منتشر شده است. مدیر کل دفتر مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با این پرندگان گفت: سازمان محیط زیست برای شکار پرندگان مهاجر هیچ مجوزی صادر نکرده است و در این رابطه باید با فرمانده یگان حفاظت صحبت شود.

وی افزود: در حال حاضر برای برخی استان‌ها پروانه شکار سار و گنجشک صادر شده است.

تیموری با اشاره به اینکه مهرماه زمان تصمیم‌گیری در زمینه صدور پروانه شکار برای پرندگان مهاجر است، درباره وضعیت دامگاه‌داران فریدونکناری نیز عنوان کرد: برای این منطقه نیز تا یک ماه دیگر تصمیم می‌گیریم. سازمان حفاظت محیط زیست با روش صید سنتی به شکل دوما مخالفتی نداشته و قطعا دستورالعمل صید برای این دسته از دامگاه‌داران تهیه و به آنها اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: روش‌های پرخطر صید مثل تورهای هوایی، شب دام‌ها، روش‌های کرست و گذر، روش‌های پرخطری هستند که سازمان با آنها مخالف است.

مدیر کل دفتر مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست به این پرسش که آیا مسئله صیدهای پرخطر فریدونکنار ساماندهی می‌شود، این گونه پاسخ داد: امسال قطعا این مسئله در سطح استان ساماندهی می‌شود. اداره کل استان چندین جلسه با صیادان منطقه گذاشته است و قطعا مردم محلی هم کمک خواهند کرد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

L-960606-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید