Iranian Agriculture News Agency

کلانتری در بازدید از تالاب هشیلان کرمانشاه :

همه 80 میلیون ایرانی باید محیط بان شوند/ ایران برای ۲۰ سال دیگر آب نخواهد داشت

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه توسعه هیچ تضادی با محیط زیست ندارد، گفت: باید مردم را با محیط زیست آشتی دهیم تا خودشان برای حفظ محیط زیست پای کار بیایند.

همه 80 میلیون ایرانی باید محیط بان شوند/ ایران برای ۲۰ سال دیگر آب نخواهد داشت

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه توسعه هیچ تضادی با محیط زیست ندارد، گفت: باید مردم را با محیط زیست آشتی دهیم تا خودشان برای حفظ محیط زیست پای کار بیایند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه، عیسی کلانتری در حاشیه بازدید از تالاب هشیلان کرمانشاه، با بیان اینکه محیط زیست از اساسی‌ترین ارکان توسعه پایدار است، بیان کرد: برای تحقق توسعه پایدار دیگر ارکان توسعه نظیر اقتصاد و مسائل اجتماعی هم باید در کنار هم قرار گیرند .

وی به مشکلات فرا روی سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت: سازمان محیط زیست سازمانی کوچک با بودجه محدود سالانه حدود 420 میلیارد تومانی است که این بودجه کمتر از کمک دولت به دو منطقه آزاد تجاری است و با این اعتبارت محدود نمی‌توان محیط زیست را حفظ کرد .

کلانتری افزود: با این شرایط باید از کمک‌های مردمی استفاده کنیم و به سمتی برویم که 80 میلیون ایرانی به 80 میلیون محیط بان تبدیل شوند .

وی پیشنهاد ایجاد معاونت فرهنگی اجتماعی در سازمان محیط زیست را مطرح کرد و افزود: با این کار می‌توان حفاظت از محیط زیست را به دل خانواده‌ها برد .

معاون رئیس جمهور در ادامه حفظ منابع تجدیدپذیر(گیاهان و جانوران) را از وظایف اصلی سازمان محیط زیست برشمرد و گفت: متاسفانه بانک ژن جامعی در کشور نداریم .

رئیس سازمان محیط زیست افزود: دفاع از حقوق شهرندی مردم که در وضعیت محیط زیستی خوبی زندگی کنند از دیگر وظایف اصلی سازمان محیط زیست است .

کلانتری با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در کشور، گفت: به‌عنوان مثال تحقق هدف‌گذاری انجام شده در برنامه ششم توسعه برای افزایش تولیدات کشاورزی باعث می‌شود مصرف آب کشور 35 میلیارد متر مکعب بیشتر شود و این درحالی است که هم اکنون نیز سالانه 50 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت آب داریم .

وی اولین معضل محیط زیستی کشور را بحران آب دانست و گفت: با ادامه روند موجود در 20 سال آینده 80 درصد وسعت کشور آب نخواهد داشت .

کلانتری افزود: با وجود بحران آب، متاسفانه گاها مشغول مسائلی همچون آلودگی هوا و یا زباله می‌شویم، درصورتی‌که عمق فاجعه بحران آب بسیار جدی است .

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه با بیان اینکه توسعه هیچ تضادی با محیط زیست ندارد، در کشور چهار میلیون بیکار داریم و نباید با بهانه تراشی جلوی سرمایه گذاری را در کشور بگیریم .

برای تکمیل سایت پرنده نگری هشیلان ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیازاست

در ادامه مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برای تکمیل سایت پرنده نگری هشیلان به ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم .

غلامحسین کاظمی امروز دوشنبه در بازدید از سایت پرنده نگری هشیلان بیان کرد: ۱۶۳ هزار هکتار وسعت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان است که ۶.۷ درصد از مساحت استان را شامل می‌شود .

وی با اشاره به وجود پنج منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در استان کرمانشاه گفت: هم اکنون در استان شصت محیط بان داریم که تعدادشان اندک است و نیاز شدید به نیروی انسانی داریم .

کاظمی از فعالیت ۳۸ تشکل زیست محیطی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: منطقه تالاب هشیلان ۲۰۳۲ هکتار وسعت دارد و منطقه شکار و تیراندازی ممنوع محسوب می‌شود و وسعت خود تالاب نیز ۴۵۰ هکتار است و صد و ده جزیره کوچک و بزرگ دارد .

وی با اشاره به مشکل چاه‌های غیرمجاز در اطراف تالاب گفت: برای سایت پرنده‌نگری هشیلان یک میلیارد و سیصد میلیون تومان، تاکنون هزینه کردیم و به هفتصد تا هشتصد میلیون تومان دیگر نیاز داریم تا سایت را تکمیل و برای دهه فجر به بهره‌برداری برسد .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه به مشکلات مالی کارمندان محیط زیست اشاره و بیان کرد: پایین بودن سقف حقوق، اجرایی نشدن حق نوبت کاری، پایین بودن حق اضافه کاری از مشکلات ما است و یک سال است که اداره کل حقوق ماموریتی را دریافت نکرده است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید