Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهادکشاورزی: نقشه مقابله با علف های هرز تدوین می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: نقشه راهکارهای مقابله با مقاومت علف های هرز و مدیریت این بخش در حال تهیه و تدوین است.

معاون وزیر جهادکشاورزی: نقشه مقابله با علف های هرز تدوین می شود

گرگان - ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: نقشه راهکارهای مقابله با مقاومت علف های هرز و مدیریت این بخش در حال تهیه و تدوین است .

اسکندر زند در هفتمین همایش 'علوم علف های هرز ایران' در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛ به اهمیت داده ها و اطلاعات اولیه در مدیریت علف های هرز و بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهارداشت: در نقشه راه این بخش تناوب و نوع پوشش گیاهی علف های هرز گردآوری و براساس آن برنامه ریزی می شود .

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین برگزاری همایش های این گونه را در جهت کاهش معضلات بخش کشاورزی بیان کرد و یادآور شد: نقشه مدیریت علف های هرز به کم کردن مشکلات حوزه کشاورزی کمک خواهد کرد .

وی یکی از ضرورت ها را نیز افزایش اثربخشی تحقیقات کشاورزی بیان کرد وافزود: داده های علمی و مقالات ما ورودی محور به بخش کشاورزی است و ما در مرکز تحقیقات به دنبال خروجی یافته های علمی و اجرایی شدن آن هستیم .

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور همچنین گفت که امروزه برای بیشتر مشکلات کشاورزی در کشور راهکار داریم و امید می رود که بسیاری از آن عملیاتی گردد .

وی همچنین با بیان اینکه با انقلاب تکنولوژی، علم به سرعت رو به رشد است، افزود: نباید از علم روز و دانش و تکنولوژی در حوزه های مختلف عقب بمانیم .



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید