Iranian Agriculture News Agency

معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در شورای هماهنگی کشاورزی استان مازندران:

نمایندگان مجلس نتیجه اعتمادشان به حجتی به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی را خواهند دید/ سند تربیت مدیران آینده وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست

معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای درست، قانونی و مجاز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی کشور همواره مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است و باید فرهنگ حفاظت زمین‌های کشاورزی در بین مردم و مسئولان تقویت شود.

نمایندگان مجلس نتیجه اعتمادشان به حجتی به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی را خواهند دید/ سند تربیت مدیران آینده وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست

معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای درست، قانونی و مجاز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی کشور همواره مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است و باید فرهنگ حفاظت زمین‌های کشاورزی در بین مردم و مسئولان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی جوادی در جلسه شورای هماهنگی کشاورزی استان مازندران در فرح‌آباد ساری که به مناسبت افتتاح واحدهای فاز نخست مجتمع خدمات رفاهی خزرآباد در این مکان برگزار شد؛ از استان‌های شمالی به‌ویژه مازندران به‌عنوان نگین کشاورزی کشور نام برد و گفت: همه ملت ایران برای حفط آب و خاک و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی این خطه از کشور مسئول هستند.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و آب و خاک مازندران، گیلان و گلستان در دولت دوازدهم مورد توجه جدی قرار گرفته است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید با حفظ زمین‌های کشاورزی امنیت غذایی را بالا ببرد و زنجیره امنیت غذایی را از مزرعه تا سفره عملیاتی کند.

معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امروز در تولید گندم به خودکفایی و حتی صادرات این محصول استراتژیک رسیدیم، بیان کرد: افزایش تولید شکر، برنج، دانه‌های روغنی و صادرات گوشت، مرغ و محصولات شیلات از برنامه‌های جدی وزارت جهاد کشاورزی است.

جوادی ادامه داد: توجه به صنایع تبدیلی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی و صادرات آن به‌صورت جدی مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم قرار دارد.

وی به عملیاتی شدن طرح پهنه‌بندی زمین‌های کشاورزی کشور با ارائه خدمات تخصصی نیروهای مستقر در مراکز خدمات کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: اجرای درست، قانونی و مجاز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی کشور همواره مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است و باید فرهنگ حفاظت زمین‌های کشاورزی در بین مردم و مسئولان تقویت شود.

جوادی با ذکر این نکته که باید جذب سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی را جدی بگیریم، عنوان کرد: طرح‌های کشاورزی کشور توجیه اقتصادی خوبی دارد و باید این مقوله برای سرمایه‌گذاران تبیین شود.

وی تأکید کرد: صندوق توسعه ملی ظرفیت خوبی برای اجرایی شدن طرح‌های زیرساختی بخش کشاورزی کشور است.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امروز با تلاش مجدانه تیم دیپلماسی دولت تدبیر و امید، تحریم‌های ناجوانمردانه شکسته شد و جایگاه بین‌المللی ایران بهبود و گسترش یافته است، خاطرنشان ساخت: تورم افسارگییخته کشور نیز با تدبیر دولت یازدهم کنترل و آرامش و ثبات اقتصادی حاکم شده است.

جوادی در عین حال اضافه کرد: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، اما نباید تاریخ وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی را تا قبل از سال 92 فراموش کنیم.

وی اظهار کرد: ریل‌گذاری چگونگی رونق تولیدات، ساماندهی عرضه و بازار فروش، کنترل واردات و بهره‌وری محصولات کشاورزی در دولت یازدهم انجام شده است و از امروز به مرور زمان شاهد به ثمر رسیدن این فعالیت‌های کارشناسی هستیم.

معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با عملکرد خود در دولت دوازدهم رضایت همه مردم را جلب خواهیم کرد و در پایان چهار سال، نمایندگان مجلس نتیجه اعتماد خودشان به آقای حجتی به‌عنوان وزیر جهاد کشاورزی را خواهند دید.

جوادی از افزایش اختیارات رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور خبر داد و افزود: تقویت سازمان‌های خصوصی بخش‌های کشاورزی و واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های مهم این وزارتخانه است.

وی در پایان بیان کرد: همچنین سند تربیت مدیران آینده که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصویب کرده است، در این وزارتخانه در حال اجرایی شدن است./

S-960607-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید