Iranian Agriculture News Agency

دولت پرتغال استراتژی جدید ملی کشاورزی ارگانیک را تصویب کرد/میزان کشت ارگانیک دو برابر می شود

دولت پرتغال استراتژی ملی کشاورزی ارگانیک و برنامه تولید و ارتقاء محصولات غذایی ارگانیک را به تصویب رسانده است.

دولت پرتغال استراتژی جدید ملی کشاورزی ارگانیک را تصویب کرد/میزان کشت ارگانیک دو برابر می شود

دولت پرتغال استراتژی ملی کشاورزی ارگانیک و برنامه تولید و ارتقاء محصولات غذایی ارگانیک را به تصویب رسانده است.

به گزارش ایانا از سایت "د پرتغال نیوز"، در بیانیه ای که پس از نشست کابینه هفتگی منتشر شد، دولت اظهار داشت که استراتژی و برنامه ای با هدف تقویت اقتصاد و رقابت پذیری در زمینه تولید محصولات کشاورزی ارگانیک، تحریک عرضه و مصرف محصولات ارگانیک در سطح ملی و توسعه صادرات آن، در نظر گرفته است.

دولت همچنین در نظر دارد به ایجاد سازمان ملی نظارت بر تولید ارگانیک، که "وظیفه اصلی آن ارزیابی و ارائه پیشنهادات برای تجدید نظر در استراتژی ملی کشاورزی ارگانیک است"، اقدام کند.

این در حالی است که وزیر کشاورزی، لوئیس کاپولاس سانتوس، از پیش نویس استراتژی در پایان ماه مارس رونمایی و اعلام کرد که پیشنهادات سرمایه گذاری برای کشت زمین های منطقه توسط تولیدکنندگان ارگانیک و کشاورزان جوان، ارزیابی خواهد شد.

در عین حال اولویت دادن زمین های منطقه به کشت ارگانیک ، یکی از 53 اقدام در طرح ارایه شده ماه مارس است و درحالی که خط مشی اصلی آن تولید، ارتقاء و بازار ، نوآوری، دانش و انتشار اطلاعات است.

این استراتژی طی یک دوره 10 ساله انجام می شود و پس از پنج سال تجدید نظر می شود. در میان اهداف تعیین شده در نسخه نهایی قرار است منطقه کشاورزی ارگانیک به حدود 12 درصد از کل زمین های کشت شده برسد، تقریبا دو برابر شود (در حال حاضر این میزان 7درصد است) و منطقه مورد استفاده برای میوه و سبزیجات، حبوبات، مغزها، غلات و محصولات دیگر برای مصرف مستقیم یا فرآوری ، سه برابر شود.

همچنین دولت در نظر دارد، میزان تولید دام و آبزی پروی ارگانیک را دو برابر کند، همچنین به افزایش متوسط ظرفیت داخلی تولید خوک ، طیور، خرگوش و زنبور ارگانیک اقدام کند.

این برنامه شامل اقداماتی برای تشویق تولید ارگانیک در مناطق محافظت شده و آسیب پذیر و توزیع بیشتر محصولات ارگانیک در مدارس و مراکز عمومی، ارائه اطلاعات آنلاین در مورد کنترل های رسمی بر روی چنین محصولات و کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده محصولات ارگانیک می شود.

همچنین آموزش حرفه ای تر در زمینه تولید ارگانیک، اطلاعات آماری و دسترسی به بازارهای بهتر، پشتیبانی فنی و تحقیق در این زمینه وجود خواهد داشت.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید