Iranian Agriculture News Agency

میناب رتبه اول تولید انبه در کشور را به خود اختصاص داد

شهرستان میناب به دلیل داشتن آب وهوای مناسب مستعد تولید میوه های گرمسیری مانند انبه است.

میناب رتبه اول تولید انبه در کشور را به خود اختصاص داد

شهرستان میناب به دلیل داشتن آب وهوای مناسب مستعد تولید میوه های گرمسیری مانند انبه است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مدیر جهاد کشاورزی میناب، گفت: امسال از سطح زیر کشت یک هزار و 687 هکتار از باغ‌های انبه این شهرستان بیش از 12 هزار تن انبه برداشت شد .

محمد سالاری با اشاره به اتمام زمان برداشت انبه در باغات شهرستان میناب، افزود:۳۰درصد محصول انبه از اوایل اردیبهشت به‌صورت سبز(کال) و بخش دیگر انبه میناب از نیمه دوم خردادماه تا شهریور به‌صورت رسیده برداشت شد .

وی روستاهای شهوار، تمبانو، دهوسطی، فخرآباد، گلشوار و بازیاری را از نقاط مهم تولید انبه در شهرستان دانست و عنوان کرد: شهرستان میناب مقام نخست تولید انبه در کشور طی سال های اخیر را در کارنامه خود دارد .

سالاری ارقام محلی این محصول را آلمهتری، خیاری، کلانفر، کلک سرخ و هلیلی و ارقام خارجی شامل سندری و لانگرا برشمرد و گفت: میزان تولید امسال این نوع محصول 12 هزار تن با عملکرد 10 تن در هر هکتار است .

این مقام مسئول با اشاره به انواع ارقام اصلاح‌شده محلی این محصول، اظهار کرد: سندری، لانگرا و چوسا از ارقام نهال پیوندی و خارجی این محصول است .

سالاری تصریح کرد: به دلیل بارندگی‌های متعدد در فصل گلدهی درختان انبه و شرایط نامساعد جوی، تولید امسال نسبت به سال گذشته کاهش 10 درصدی را نشان می دهد .

وی بیان کرد: انبه نارس(کال) در شهرستان میناب از اوایل اردیبهشت برداشت می‌شود اما برداشت انبه رسیده و تازه خوری آن از نیمه دوم خردادماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید