Iranian Agriculture News Agency

طرح های جدید پاکستان برای تقویت بخش کشاورزی در بودجه 18-2017/ افزایش 43 درصدی وام های اعطایی به کشاورزان / اختصاص برق ارزان برای چاه های کشاورزی

دولت پاکستان، به منظور تقویت بیشتر بخش کشاورزی، برنامه های ابتکاری حمایتی و جدیدی را در بودجه سال 18-2017 گنجانده است.

طرح های جدید پاکستان برای تقویت بخش کشاورزی در بودجه 18-2017/ افزایش 43 درصدی وام های اعطایی به کشاورزان / اختصاص برق ارزان برای چاه های کشاورزی

دولت پاکستان، به منظور تقویت بیشتر بخش کشاورزی، برنامه های ابتکاری حمایتی و جدیدی را در بودجه سال 18-2017 گنجانده است.

به گزارش ایانا از سایت "بیزینس پلاس تی وی"، دولت طرحی را با همکاری بانک محدود زراری طریقتی 1 (ZTBL) و بانک ملی پاکستان 2 (NBP) با دارایی 12.5 درصد برای کشاورزان راه اندازی کرد.

صاحبان زمین های کوچک می توانند هرساله، وام های کشاورزی را به میزان 9.9 درصد کاهش دهند.

در کنار این امر، وام های کوچک تا 50هزار روپیه به هر کشاورز قابل پرداخت است، در حالی که 2 میلیون وام از سوی بانک های ZTBL ، NBP و سایر بانک ها ارائه خواهد شد.

برای کمک به کشاورزان، حجم اعتبارات کشاورزی که در سال گذشته 700 میلیارد روپیه بوده با افزایشی43 درصدی به یک هزارو یک میلیارد روپیه رسیده است.

در اقدام دیگری برای حمایت از کشاورزان، دولت تصمیم گرفته است که سهام موجود کود اوره وارداتی در بازار محدود ملی کود 3 (NFLM) را با امتیاز یک هزار روپیه برای هر کیسه به فروش برساند.

به منظور سهولت در پرداخت یارانه کودهای فسفره 4 (DAP) ، تصمیم گرفته شد که این مسئله مالیات فروش ثابت داشته باشد. در نتیجه، مالیات بر کالاها و خدمات 5 (GST) ، از 400 به 100 روپیه کاهش یافت. این امر، 13.8 میلیارد روپیه بر یارانه ها تأثیر خواهد گذاشت.

با کاهش نرخ مالیات و یارانه قیمت هر کیسه کود اوره، باید مبلغ یک هزارو 400 روپیه برای هر کیسه در سال مالی 18-2017 حفظ شود.

دولت در سال مالی 2017، میزان تعرفه یارانه ای خود برای چاه های کشاورزی لوله ای (Agri-tube Well) با نرخ 5.35 روپیه را ادامه خواهد داد تا برق ارزان قیمتی را برای این چاه ها تأمین کند و برآورد کرده است که هزینه چاه های کشاورزی لوله ای در سال مالی 18-2017، حدود 27 میلیارد روپیه خواهد بود.

همچنین دولت اقدمات دیگری را برای کاهش مالیات در بخش کشاورزی مطرح کرده و بار مسئولیت وارادات بخش کشاورزی را کاهش داده است.

علاوه براین، تصمیم گرفته است که مبلغ گمرکی و مالیات بر فروش در مرحله واردات را طی5 سال برای ماشین آلات برداشت محصول و کمباین های جدید و تا عمر 5 ساله به صفر درصد برساند.

مالیات بر کالاها و خدمات مربوط به بذرهای هیبریدی وارداتی آفتاب گردان و کانولا نیز حذف شده است و در جایی دیگر، برای کاهش نرخ مالیات فروش ماشین آلات وارداتی در بخش مرغداری، میزان مالیات از 17 به 7 درصد برای برخی ماشین آلات خاص این بخش کاهش یافته است.

در حال حاضر پیشنهاد شده است که مالیات فروش و واردات عرضه موتورهای دیزلی داخلی در بخش کشاورزی که برقی بین 3 تا 36 ساعت برای چاه های لوله ای فراهم می کند، با نرخ پیشنهادی 17درصد، از پرداخت مالیات معاف شود.

پانوشت:

1. Zarari Taraqiatie Bank limited

2. National Bank of Pakistan

3. National Fertilizer Marketing Limited

4. Diammonium phosphate Fertilizer

5. Goods and Services Tax

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید