Iranian Agriculture News Agency

حجتی: خام‌فروشی محصولات کشاورزی در کشور متوقف شود


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره تولید راه برون‌رفت مشکلات تولیدکنندگان کشاورزی است گفت: خام‌فروشی محصولات کشاورزی در کشور متوقف شود.

به گزارش تسنیم از گرمسار، محمود حجتی امروز پنجشنبه در آیین افتتاحیه کارخانه تولید خوراک دام گرمسار اظهار کرد: کمبود بارندگی در همه جای کشور وجود داشته و تنها مربوط به سال‌های اخیر نیست و گذشتگان ما با همین شرایط زندگی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی استان یزد تنها 62 میلی‌متر در سال است خاطرنشان کرد: این استان بزرگترین گلخانه تولید خیار گلخانه‌ای کشور را در اختیار دارد و عمده محصولات آن به روسیه صادر می‌‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دولت باید همه امکانات لازم را در اختیار کشاورزان و دامداران قرار دهد بیان کرد: در این میان تلاش و خودباوری خود آنان نیز برای موفقیت ضروری است.

حجتی با اشاره به اینکه ایران از نخبه‌خیزترین ملت‌ها و جوامع بشری در دنیا است، استفاده از ظرفیت نخبگان و متخصصان را در فعالیت‌های مربوط به دامداری و کشاورزی خواستار شد.

وی با تأکید بر اینکه برای هر یک از بخش‌های کشاورزی و دامپروری در فعالیت‌های تعاونی‌ها کشاورزی و دامداری باید افراد خبره و متخصص به کارگیری شوند به صورت برندسازی در زمینه محصولات کشاورزی و دامی کشور اشاره و تأکید کرد: برای موفقیت در زمینه برندسازی نیز باید از افراد متخصص استفاده شود.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی و دامی تشکیل زنجیره‌های تولید را از جمله الزامات موفقیت در این بخش نام برد و گفت: به طور مثال در زمینه گوشت قرمز می‌بینیم که مردم گوشت ارزان نمی‌خرند اما دامدار نیز گوشت گران عرضه نمی‌کند و امروز تنها گوشت قرمز را مانند گذشته با زیان در بازار به فروش نمی‌رسانند.

حجتی با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره تولید در شرکت تعاونی گاوداران گرمسار اضافه کرد: باید زنجیره تولید در این شرکت تعاونی ایجاد شده و شیر تولیدی در این شرکت تعاونی و بسته‌بندی نهایی و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شود.

وی با بیان اینکه باید از شرایط موجود حوزه کشاورزی به خوبی استفاده شود گفت: در صورت نیاز می‌توان مواد اولیه خوراک دام را از خارج کشور وارد و در داخل کشور فرآوری کنیم؛ چرا که باید خوراک کارخانه‌های تولید خوراک دام از هر جای ممکن تأمین شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز بستر برای سرمایه‌گذاری کشاورزان و دامداران کشورمان در هر جای دنیا آماده است عنوان کرد:‌ امروز همه باید تلاش کنیم تا محصول نهایی به دست مصرف‌کننده رسیده و دولت نیز باید در این زمینه کمک کرده و مشاوره دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید