Iranian Agriculture News Agency

واژگونی مرگبار اتوبوس دانش آموزان دختر/ بیش از 44 نفر کشته و زخمی


سرهنگ نادر رحمانی، با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در استان هرمزگان گفت: ساعت 4:26 بامداد امروز جمعه یک دستگاه اتوبوس در محور داراب به بندرعباس که حامل دانش آموزان دختر راهنمایی و دبیرستان شهرستان‌های رودبار و میناب بود و از بندرعباس به مقصد شیراز در حرکت بود، واژگون شد.

فرارو- واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان فرزانه در داراب بیش از 44 کشته و زخمی برجای گذاشت. این حادثه در ساعت 03:58 بامداد در محور داراب - بندرعباس- قبل از روستای قلعه بیابان اتفاق افتاد و براساس اعلام هلال احمر داراب تعداد کشته‌شدگان و مصدومان حادثه واژگونی دانش آموزان دختر به 12 و 33 مصدوم رسید.

دکتر امیر حسن اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان هم ضمن ابراز تأسف از بروز این حادثه پیرو ارتباط و هماهنگی با فوریت‌های پزشکی استان هرمزگان آمادگی خود را برای رسیدگی به مصدومان و ارسال آمبولانس هوایی اعلام کرد.

براساس پیگیری‌ها کل دانش آموزان اعزامی از استان هرمزگان 126 نفر بوده‌اند که اتوبوس واژگون شده حامل دانش آموزان میناب و رودان بوده است.

پلیس داراب نیز اعلام کرد که علت این حادثه در دست بررسی است. این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی بود که باهدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور پبش از این شمار کشته‌شدگان را 11 تن اعلام کرده بود و در عین حال از میان 33 مصدوم حادثه نیز حال ۱۳ نفر وخیم گزارش کرده بود.

حسن فیاض‌پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در این باره گفت: اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی و دبیرستان استان هرمزگان حوالی ساعت 4 صبح امروز در حوالی جنت‌شهر در روستای قلعه رستاق داراب واژگون شده است.

فیاض‌پور گفت: سه فروند بالگرد از شهرهای شیراز، جهرم و لار به داراب اعزام و سه مصدوم بدحال به بیمارستان‌های شیراز منتقل شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با یادآوری اینکه دانش‌آموزان حادثه دیده برای حضور در اردوی فرزانگان قرار بود به شهرستان داراب عزیمت کنند، گفت: این دانش آموزان از شهرهای رودان و میناب استان هرمزگان به سمت داراب در حرکت بودند.

فیاض‌پور علت واژگونی را خواب آلودگی راننده اعلام و تاکید کرد که معاون درمان علوم پزشکی شیراز به همراه مسئولان آموزش و پرورش به داراب عزیمت کرده‌اند تا مسائل مرتبط با دانش‌آموزان حادثه دیده را پیگیری کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به خانواده دانش‌آموزان حادثه دیده اطلاع داده شده است.
بطحایی به داراب می رود

در پی این حادثه وزیر آموزش و پرورش در پیامی توییتری از سفر خود به داراب خبر داد.

در این پیام آمده است: «پدرانه با خانواده‌های داغدار همدردم. همان ساعات اولیه دستورات لازم برای بررسی و پیگیری سریع وضعیت دانش آموزان هرمزگان را دادم و به داراب می روم.»
انتقال 3 مصدوم با اورژانس هوایی به شیراز
بنا بر اعلام سازمان اورژانس کشور، سه مصدوم بد حال حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی توسط اورژانس هوایی به شیراز منتقل شدند.

آموزش و پرورش شمار قربانیان حادثه داراب را 9 نفر اعلام کرد
از سوی دیگر علیگو قائم مقام رئیس سازمان دانش آموزی شمار قربانیان این حادثه را 9 تن اعلام و اظهار کرد: متاسفانه امروز حادثه تلخ واژگونی اتوبوس برای دانش آموزان فرزانه ما که بسیار هم برایمان عزیز بودند رخ داد. از لحظات اولیه دو تن از معاونان سازمان دانش آموزی در محل حادثه حضور یافتند و جلسه‌ای با حضور دادستان داراب، نماینده نیروی انتظامی راهنمایی رانندگی و مسئولین اورژانس و بیمارستان تشکیل و وضعیت رسیدگی مصدومین تعیین تکلیف شد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارها حدود 9 تن از مربیان و دانش آموزان خود را که در حال اعزام به اردوی فرزانگان بودند را از دست دادیم که اسامی آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با بیان اینکه وضعیت مابقی دانش آموزان مصدوم در بیمارستان در حال رسیدگی است گفت: چهار نفر که وضعیت حادتری داشتند و امکان انتقال میسر بوده برای ادامه درمان با هلی کوپتر از داراب به شیراز منتقل شدند.

علیگو در پایان اضافه کرد: ظهر امروز وزیر آموزش و پرورش به همراه معاون پرورشی و قائم مقام وزارت بهداشت برای رسیدگی به امور راهی شیراز و سپس داراب می‌شوند.
«خواب آلودگی راننده» علت حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا علت اولیه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان را خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام کرد.

سرهنگ نادر رحمانی، با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در استان هرمزگان گفت: ساعت 4:26 بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس در محور داراب به بندرعباس که حامل دانش آموزان دختر راهنمایی و دبیرستان شهرستان‌های رودبار و میناب بود و از بندرعباس به مقصد شیراز در حرکت بود، واژگون شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تا این لحظه 12 نفر جان خود را در این حادثه از دست دادند و 33 تن مجروح شدند گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد علت وقوع این حادثه، خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس بوده است.

اسامی 7 تن از قربانیان و 34 مصدوم
دادستان شهرستان داراب اسامی هفت تن از قربانیان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان فرزانه را اعلام کرد.

صادقی گفت: در میان کشته شدگان خانم فرهی سرپرست گروه و هفت تن از دانش‌آموزان به نام‌های مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار، شناسایی شده‌اند.

اسامی مصدومان حادثه اتوبوس دانش‌آموزان در داراب
براساس اطلاعات اولیه اسامی 34 دانش‌آموزی که در حادثه واژگونی اتوبوس در داراب مصدوم شده‌اند، مشخص شد.

سهیلا کمالی، صدیقه صادقی،‌ معصومه گرجی‌زاده،‌ زهرا زبردست، محدثه شب‌راه، سیده فاطمه وجدانی، محدثه ذاکری، انسیه گلزاری، آرزو دیدار، فاطمه داوری، ساجده ذاکری‌نژاد، ملیکا سالاری، فرنگیس خودستان، طاهره طیما، فاطمه عباس‌زاده، نازنین روشنایی، سارا خادمی، زینب کریمی، نیلوفر قائدری، ریحانه بلالی، اسماء حسین‌زاده‌، معصومه خادم‌پور، مرضیه نجفی، زینب رحیمی، زهرا ارجمند، زینب شبانی، راضیه علی‌زاده، فاطمه نجفی، زهرا ذاکری، فرخنده محمدی‌نسب، رفیعه سلطانی، معصومه محمودی‌زاده و زینب جعفری در حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در داراب مصدوم شدند.

تعداد چهار نفر از این دانش‌آموزان به دلیل شدت جراحات با استفاده از بالگرد به بیمارستان‌های نمازی و شهید رجایی شیراز منتقل شده‌اند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید