Iranian Agriculture News Agency

گسترش تسهیلات کشاورزی در جهت توسعه کشاورزی جمهوری تایوان

لین چوآن ، نخست وزیر تایوان، در طول دیدارش از مزرعه ای محلی در شهرستان زیلو در شهر یولین کانتی برای مشاهده روند فعلی بازسازی پس از فاجعه طوفان سال گذشته، بر اهمیت کشاروزی در توسعه ملی تأکید کرد.

گسترش تسهیلات کشاورزی در جهت توسعه کشاورزی جمهوری تایوان

لین چوآن (Lin Chuan) ، نخست وزیر تایوان، در طول دیدارش از مزرعه ای محلی در شهرستان زیلو (Xiluo) در شهر یولین کانتی (Yunlin County) برای مشاهده روند فعلی بازسازی پس از فاجعه طوفان سال گذشته، بر اهمیت کشاروزی در توسعه ملی تأکید کرد.

نخست وزیر گفت که برای بستن شکاف توسعه روستایی- شهری، گسترش صنایع جدید و تحقق توان بالقوه کامل اقتصاد و کشاورزی محلی؛ دولت باید اقدامات محیطی کشاورزی را بهبود بخشد و همچنین جوانان را تشویق کند تا به کشاورزی به عنوان صنعتی با چشم اندازهای روشن برای توسعه نگاه کنند. هدف شورای کشاورزی تایوان 1 (COA) ، درآمد سالانه برای کشاورزان جوان حرفه ای به مبلغ 1.2 میلیون دلار جدید تایوان 2 (NT) برابر با 39 هزارو745 دلار آمریکا و در نهایت پس از سه سال، رسیدن به رقم 1.8 میلیون دلار جدید برابر با 59هزارو 603 دلار آمریکاست. آنان امید دارند که جوانان بیشتری را به بخش کشاورزی جذب کنند و به کشاورزی حرفه ای دست یابند که سبب حرکت رو به جلوی این بخش می شود.

وی گفت:"بزرگترین چالش پیش روی کشاورزان، آب و هواست. از آنجایی که تایوان زمین های زراعی کمی دارد، گسترش تسهیلات کشاورزی (بکارگیری گلخانه ها و دیگر ساختارهای تسهیل کنند کشت فشرده) تا حد زیادی مهم است." تسهیلات کشاورزی فقط به معنای اجتناب از بکارگیری آفت کش ها و سایر آلاینده های کشاورزی نیست، بلکه به گسترش کشاورزی ارگانیک نیز کمک می کند و توان بالقوه ای در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی نیز دارد. بنابراین، نیاز به ترویج تسهیلات کشاورزی به معنای نوسانات درست قیمت محصولات، تثبیت درآمدهای کشاورزان و تحقق مزایای جوامع گسترده تر است.

در حال حاضر کوآ به دنبال طرح توسعه پنج ساله ای برای تسهیلات کشاورزی با هدف کمک به ساخت گلخانه های تقویت شده به مساحت 400 هکتار در سال است تا در طول پنج سال به مساحت 2هزار هکتاری دست یابد. همچنین این شورا تحقیقات خود در این مناطق برای بهبود کمبود مواد و یا نیروی کار ادامه و در نتیجه تلاش های مربوطه را افزایش می دهد. این امر کمک خواهد کرد تا تایوان به هدف ساخت تسهیلات اضافی در بالا بردن ارزش کشاورزی و حفاظت از سبک زندگی کشاورزی دست یابد. همچنین، دولت علاوه بر حفظ استحکام زیرساخت های کشاورزی، روند صدور مجوز تسهیلات جدید را ساده تر و سریع تر خواهد کرد. لین چوآن گفت که این کار سیاست دولت است و وظیفه آنها عملی کردن آن است.

پانوشت:

1. Council of Agriculture

2. New Taiwan

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید