Iranian Agriculture News Agency

داده های فضایی در آفریقا به کمک کشاورزی دقیق می آیند

شرکت آفریقایی، به کاهش هزینه های کشاورزی دقیق می اندیشد

متخصصان Aerotechics ، موفق شدند 8 میلیون راند آفریقای جنوبی، از شرکت 4Di یک شرکت مستقل سرمایه گذاری در کیپ تاون و صندوق ساوانا در کنیا به دست آورند، تا بتوانند پلت فرمی را برای کمک به کشاورزان ایجاد کنند.

شرکت آفریقایی، به کاهش هزینه های کشاورزی دقیق می اندیشد

متخصصان Aerotechics ، موفق شدند 8 میلیون راند آفریقای جنوبی، از شرکت 4Di (1) یک شرکت مستقل سرمایه گذاری در کیپ تاون و صندوق ساوانا در کنیا به دست آورند، تا بتوانند پلت فرمی را برای کمک به کشاورزان ایجاد کنند.

به گزارش ایانا از سایت "جاست درونز"، این درحالی است که Aeroetics ، پلت فرم تحلیل داده های Aeroview را توسعه داده است که می تواند با استفاده از ماهواره ها، هواپیماهای بدون سرنشین و هوش مصنوعی برای کمک به کشاورزان در راستای بهینه سازی عملکرد محصول و کاهش هزینه های ورودی به کار رود.

Aeroview ، برای کشاورزان اطلاعاتی را درباره ردیابی سلامت محصول، رشد و سطح رطوبت گیاه، فراهم می کند و برای تجزیه و تحلیل این داده ها از نقشه های نرخ متغیر کود و برآورد عملکرد استفاده می کند.

Aerobotics ، در کیپ تاون در سال 2014 توسط دانشجویان MIT و امپریال کالج، جیمز پاترسون و بنجی ملتزر شروع به کار کرد. در حالی که Aerobotics به ذی نفعان مختلف در زنجیره ارزش کشاورزی کمک کرده است، اما اکنون فعالیت اش را روی برطرف کردن مشکلات بخش صنعت بیمه محصولات قرار داده است.

پاترسون می گوید: "سرمایه گذاری 8 میلیون راند، این شرکت را به سطح بعدی فعالیت اش سوق می دهد؛ ما نمی توانستیم شرکای بهتری از 4Di و ساوانا پیدا کنیم چراکه آن ها دارای تجربه فراگیر کارآفرینی بوده و ما در نظرد اریم تا فعالیت خود را در آفریقا انجام دهیم، همچنین به گسترش بیشتر کشاورزی دقیق در دیگر نقاط جهان اقدام کنیم."

آنتون ون ولاندرن از 4Di ، معتقد است که پتانسیل فناوری هواپیماهای بدون سرنشین برای تأثیرگذاری بر مدل های کسب و کار موجود، واضح و آشکار است: "صنایع جهانی هواپیماهای بدون سرنشین در حال حاضر بزرگ و پر سود هستند. تصاویر طیفی و داده های حاصل و تجزیه و تحلیل آن ها ، ارزش قابل توجهی را در بخش های محتلف به ارمغان خواهند آورد و تیم Aerobotics دارای ترکیب منحصر به فرد مهارت های استثنایی و استعداد است که می تواند این صنعت در حال رشد را حمایت کند."

Aerobotics شامل پایگاهی از سرویس گیرنده ها همچون کشاورزان و مشاوران کشاورزی در آفریقای جنوبی و سایر نقاط از جمله استرالیا و انگلیس است. پاترسون می گوید: "این میزان نقدینگی می تواند به گسترش قابلیت های بازاریابی Aerobotics کمک کند، به طوری که در حال حاضر در حال تکمیل تعدادی از پروژه های آزمایشی با شرکت های بزرگ کشاورزی، مالی و بیمه ای در سراسر جهان است."

مبوانا الی، از بخش مدیریت صندوق ساوانا، می گوید: "اکنون زمانی است که باید صنعت کشاورزی از تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین برخوردار باشد؛ ما در نظر داریم تا Aerobotics را در سراسر کشورهای جنوب صحرای آفریقا گسترش دهیم، جایی که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در دوران آغازین خود قرار دارد. این امر بسیار جالب خواهد بود زمانی که هزینه های سخت افزاری به سطح قیمت گوشی های هوشمند کاهش یابد، به طوری که حتی این فناوری باعث کمک به کشاورزان کوچک هم شود."

گفتنی است، Aerobotics یک شرکت آنالیز اطلاعات داده های هوایی است که با استفاده از تصاویر ماهواره ای و هواپیماهای بدون سرنشین به کشاورزان در سراسر جهان کمک می کند تا بتوانند به بهینه سازی عملکرد محصول خود با پلت فرم تجزیه و تحلیل مبتنی بر ابر(2)( Aeroview ) اقدام کنند. این درحالی است که آن ها پلت فرم تجزیه و تحلیل داده ها را توسعه داده اند به طوری که می تواند داده های معنی داری را برای کشاورزان برای بهینه سازی بازده و کاهش هزینه ها فراهم می کند و مقر این کسب و کار در ووداستاک، کیپ تاون واقع شده است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1-شرکت خدمات سرمایه گذاری است که در کیپ تاون، آفریقای جنوبی قرار دارد.

2- مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت استوار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید