Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

69 هزار شغل در بخش کشاورزی در قالب بسته اشتغال فراگیر کشور ایجاد می شود

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد 69 هزار شغل در بخش کشاورزی در قالب بسته اشتغال فراگیر کشور پیش بینی شده است.

69 هزار شغل در بخش کشاورزی در قالب بسته اشتغال فراگیر کشور ایجاد می شود


مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد 69 هزار شغل در بخش کشاورزی در قالب بسته اشتغال فراگیر کشور پیش بینی شده است.
به گزارش ایانا از جهاد کشاورزی، محمد خالدی ضمن اعلام این خبر افزود: در بسته اشتغال فراگیر که یک ماه پیش با امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشور ابلاغ شد، برای بخش کشاورزی 10 رسته فعالیت تعریف شده که در قالب آن 69 هزار شغل باید ایجاد شود.
وی اظهار کرد: این 10 رسته فعالیت در بخش کشاورزی شامل توسعه گلخانه ها، توسعه گیاهان دارویی، توسعه آبزی پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و خدمات بازرگانی، خدمات فنی و مشاوره ای مرتبط با کشاورزی (خدمات غیر دولتی)، خدمات مدرن سازی کشاورزی با مکانیزاسیون و تامین نهاده ها، پروژه دامپروری و محصولات مرتبط، خدمات توسعه کسب و کار تعاونی های کشاورزی و کشت و صنعت ها، خدمات کسب و کارهای دامپزشکی و خدمات کسب و کارهای عشایری است.
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در نخستین گام برای اجرایی کردن بسته اشتغال فراگیر کشور، برای این 10 رسته فعالیت، مجری تعیین کرده و مقرر شده مجریان رسته ها با هدایت و راهبری معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارتخانه، رویه ها و برنامه عملیاتی اجرایی برای دستیابی به اشتغال را تهیه کنند.
خالدی گفت: همچنین مقرر شد برنامه برش استانی هر کدام از فعالیت ها با تاکید بر تسهیلات، تعیین و میزان اشتغال پیش بینی شود.
وی افزود: قرار است در چارچوب برنامه اشتغال فراگیر کشور نیز بسته های حمایتی و مداخلات سیاستی لازم برای توسعه فعالیت ها و پایدار شدن اشتغال در بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی پیش بینی شود.
مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که تاکید در اجرای بسته و برنامه اشتغال فراگیر کشور بر این است که نباید تنها به تسهیلات متکی باشیم، تصریح کرد: ما باید اشتغال پایدار را در راستای تکمیل حلقه ها و خلاء های موجود در زنجیره ارزش دنبال کنیم و در کنار تسهیلات به توانمند سازی، آموزش و نهاد سازی توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه اشتغال و توانمند سازی نیروی کار، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه اجرایی توسعه و تکمیل زنجیره های ارزش کسب و کار و اشتغال پایدار در فعالیت های بخش کشاورزی را تهیه کند و بسته اشتغال فراگیر نیز در همین راستا تهیه و به اجرا گذاشته شده است.
خالدی اذعان داشت: بخش کشاورزی به دلیل تعامل خوبی که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد، جلوتر از سایر بخش های اقتصادی در راستای اجرای بسته اشتغال فراگیر کشور حرکت می کند./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید