Iranian Agriculture News Agency

کنفرانس بین‌المللی کدکس، اکتبر برگزار می‌شود

اوگاندا میزبان کنفرانس ایمنی مواد غذایی شد/ استانداردهای کدکس، یعنی غذا امن است و می‌توان آن را معامله کرد

اوگاندا به‌عنوان عضو کمیسیون Codex Alimentarius، میزبانی برگزاری چهار روزه کنفرانس بین‌المللی ایمنی مواد غذایی را بر عهده گرفت.

اوگاندا میزبان کنفرانس ایمنی مواد غذایی شد/ استانداردهای کدکس، یعنی غذا امن است و می‌توان آن را معامله کرد

اوگاندا به عنوان عضو کمیسیون Codex Alimentarius ، میزبانی برگزاری چهار روزه کنفرانس بین المللی ایمنی مواد غذایی را برعهده گرفت.

به گزارش ایانا از سایت "نیو ویژن"، نشست بین المللی "کدکس" با بیش از 200 نماینده در کامپالا (پایتخت اوگاندا) برگزار می شود تا استانداردهای میوه ها و سبزیجات تازه از جمله سیر، بادنجان، کیوی و خرمای تازه را مورد بحث قرار دهد.

کمیسیون Codex Alimentarius ، استاندارد بین المللی مواد غذایی است که توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان بهداشت جهانی WHO) ) تشکیل شده است. با استانداردهای کدکس، می توان اطمینان داشت که غذا امن است و می توان آن را معامله کرد.

اعضای این کمیسیون، در مورد جنبه های ایمنی و کیفیت مواد غذایی شامل بهداشت مواد غذایی، محدودیت های افزودنی ها، باقی مانده آفت کش ها و داروهای دامپزشکی و پیشگیری از آلودگی شیمیایی و میکروبیولوژیک گفت وگو می کنند.

این درحالی است که نشستی که دوم اکتبر آغاز می شود، به طور مشترک توسط اوگاندا و دولت مکزیک با مشارکت اداره ملی استاندارد اوگاندا UNBS) ) برگزار می شود.

آملیا کیامباد، وزیر تجارت و صنعت اوگاندا می گوید: "این نشست، فرصت مناسبی است که به مذاکرات اوگاندا درباره بازار صادرات محصولات باغبانی کمک کند."

میوه های تازه و سبزیجات بخشی از زنجیره کشاورزی اوگاندا است که حدود 26 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید