Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح سیاست زمین با حمایت اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول/ ماداگاسکار کارگاه آموزشی در راستای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برگزار کرد

طرح سیاست زمین AU-ECA-AfDB (1) با همکاری دولت ماداگاسکار ، اقدام به برپایی یک کارگاه آموزشی درتاریخ 31 اوت 2017 کرد که به منظور تأیید گزارش کشور و طرح کسب و کار در زمینه مدیریت زمین در طرح ملی سرمایه گذاری کشاورزی توسعه کشاورزی آفریقا (NAIP / CAADP) (2) برگزار شد.

اجرای طرح سیاست زمین با حمایت اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول/ ماداگاسکار کارگاه آموزشی در راستای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برگزار کرد

طرح سیاست زمین AU-ECA-AfDB (1) با همکاری دولت ماداگاسکار ، اقدام به برپایی یک کارگاه آموزشی درتاریخ 31 اوت 2017 کرد که به منظور تأیید گزارش کشور و طرح کسب و کار در زمینه مدیریت زمین در طرح ملی سرمایه گذاری کشاورزی توسعه کشاورزی آفریقا (NAIP / CAADP) (2) برگزار شد.

به گزارش ایانا از سایت "ال افریکا"، این پروژه بخشی از پایلوتی است که توسط طرح سیاست زمین ، با حمایت صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) و اتحادیه اروپا (EU) برای تسهیل اجرای برنامه کاری کمیسیون اتحادیه آفریقا در بخش زمین انجام و توسط وزارتخانه زمین و وزارت کشاورزی اجرا می شود .

راندریاناریتیانا پیروت سرگ، دبیر دائمی وزارتخانه کشاورزی و دامداری، از ابتکار سیاست زمین برای در نظر گرفتن ماداگاسکار به عنوان عضوی از کشورهای این پروژه تشکر کرد و گفت: "دولت متعهد است که پروژه (یادشده) از جمله طرح کسب وکار را به موفقیت برساند." وی خاطرنشان کرد ، این پروژه با همکاری وزارتخانه های زمین و کشاورزی و سایر ذی نفعان در کشور برای اجرای برنامه کاری
کمیسیون اتحادیه آفریقا دربخش زمین های آفریقا ، افزایش یافته است .

جوآن کاگوانجا، رئیس طرح سیاست زمین ،از وزارتخانه های کشاورزی و زمین برای هدایت پیاده سازی پروژه آزمایشی جهت مدیریت عملیات زمین در راستای طرح CAADP / NAIP قدردانی کرد .

وی گفت: "ماداگاسکار به عنوان یکی از کشورهای منطقه برای این پروژه مهم انتخاب شده است، زیرا نماینده بسیاری از کشورهای دیگر در این قاره است که با چالش هایی رو به رو هستند. علاوه بر این، ماداگاسکار تلاش های طولانی در اصلاحات ارضی داشته است، بنابراین می تواند برای کشورهای دیگر سودمند باشد. "

او همچنین اظهار داشت :"ماداگاسکار در مراحل ابتدایی اجرای برنامه توسعه جامع کشاورزی آفریقا ، می تواند از کشورهای دیگر مانند رواندا، مالاوی و تانزانیا درس بگیرد چراکه در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته اند. "
وی از
IFAD برای حمایت از طرح سیاست زمین، و به ویژه اجرای 6 پایلوت برای کشور تشکر کرد و افزود:" کمک های اتحادیه اروپا و GIZ (3) برای حمایت از نظارت ، ارزیابی و همچنین توسعه ظرفیت ها صورت می گیرد."

همچنین راشل سن ، نماینده صندوق بین المللی توسعه کشاورزی IFAD ، از مشارکت بین طرح سیاست زمین و صندوق بین المللی توسعه کشاورزی استقبال و خاطرنشان کرد ، رسیدگی به مسائل مربوط به مدیریت زمین برای پیشبرد امنیت غذایی و دگرگونی کشاورزی در مرکز اقدامات IFAD قرار دارد.

وی افزود:" تمرکز
IFAD در ماداگاسکار روی مسایل زمین ، از جمله مالکیت زمین، امنیت حراست و دسترسی به زمین، مخصوصا برای جوانان و زنان است. این پروژه در زمان مناسبی در ماداگاسکار اجرا شده، چراکه به کمک حمایت از برنامه توسعه جامع کشاورزی آفریقا ( CAADP ) آمده است، اجرای پروژه برای تقویت همکاری میان ذینفعان مختلف در بخش کشاورزی و زمین و به نفع کشور خواهد بود."

در همین راستا، کارگاه اعتبارسنجی در ماه اکتبر سال 2016 در آدیس آبابا راه اندازی و نخستین کارگاه آموزشی در ژانویه 2017 در آنتاناناریووو (پایتخت ماداگاسکار) برگزار شد. این کارگاه به طور موفقیت آمیزی ، گزارشات مطالعات در مورد مشکلات زمین در بخش کشاورزی ماداگاسکار و همچنین شناسایی موارد برای وزارتخانه زمین به منظور رسیدگی به چالش های مدیریت زمین، که مانع تحول کشاورزی است را مطابق با بیانیه مالابو2014 (4) ارایه کرد.


شرکت کنندگان از وزارتخانه های زمین و کشاورزی، جامعه مدنی، سازمان های کشاورزان، بخش خصوصی و دانشگاه ها نیز به ارایه طرح های تجاری برای تسهیل اقدامات کلیدی مورد نیاز برای موفقیت در اجرای توصیه های این گزارش اقدام کردند. همچنین کمیته زمین و کشاورزی تحت این پایلوت ایجاد شد، که در زمینه نظارت بر اجرای اقدامات در نظر گرفته شده، کار را ادامه می دهد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- AU-ECA-AfDB Land Policy Initiative (LPI) : ابتکار سیاست زمین، یک برنامه مشترک از کنسرسیوم سه جانبه متشکل از کمیسیون اتحادیه آفریقا (AUC) ، بانک توسعه آفریقا (AfDB) و کمیسیون اقتصادی آفریقا ملل متحد ( ECA ) است. هدف آن استفاده از زمین در جهت توسعه آفریقا است.

2- National Agricultural Investment Plan of the Comprehensive Africa Agricultural Development Programme (NAIP/CAADP)

3- Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) : سازمان توسعه ای که مقر آن در بن و اشبورن آلمان است که خدمات در زمینه همکاری بین المللی توسعه ارائه می دهد.

4- اعلامیه مالابو در مورد رشد و تحول سریع کشاورزی برای رفاه و بهبود معیشت، از سوی اتحادیه آفریقا معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید